|
| کد مطلب: ۱۱۹۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد

قیمت مسکن 30 درصد کاهش یافت/ 500 واحد در پردیس متعلق به یک دلال

عدم کشش بازار مسکن و ریزش تقاضا سبب شده قیمت خرید مسکن نسبت به 6 ماه گذشته حدود 30 درصد کاهش یابد.

قیمت مسکن 30 درصد کاهش یافت/ 500 واحد در پردیس متعلق به یک دلال
منبع: اقتصاد100 |

ایرج رهبر رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: در شهر جدید پردیس قیمت هر واحد مسکن مهر به بالای سه میلیارد تومان رسیده بود اما در ماه های گذشته حدود یک میلیارد تومان افت قیمت پیدا کرده است.

او دلیل جهش قیمت های مسکن مهر را احتکار دلالان دانست و افزود: در پردیس می بینیم دلالان از 20 واحد تا 60 واحد خریداری کرده اند. حتی گفته می شود یک دلال در پردیس تا 500 واحد خریداری و احتکار کرده است.

رهبر متذکر شد: تا وقتی عرضه و تقاضا به تعادل نرسد نمی توان قیمت ها را در بازار مسکن کنترل کرد. هرچند دولت در این بازار تعیین سقف می کند و دستور می دهد که قیمت ها از یک سطحی بالاتر نرود اما بازار گوشش به دستورات دولت بدهکار نیست و دولت هم نمی تواند برای نظارت بر اجرای دستورات و مصوباتش هزینه های هنگفت کرده تا اجرای قوانینش را تضمین کند.

او تاکید کرد: دولت باید به جای تعیین سقف قیمت، بخش عرضه مسکن را تقویت کند. یعنی تنها راه تنظیم بازار مسکن افزایش عرضه متناسب با تقاضاست. غیر از این هر راهی دولت برود خطاست.

رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران خاطرنشان کرد: امسال قیمت ها به صورت کاملا سلیقه ای توسط مالکان افزایش یافته و نهایتا طبق توافق موجر و مستاجر قرارداد امضا می شود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین