|
| کد مطلب: ۱۱۸۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد

رانتی‌های بورسی هر روز خوشحال‌تر از دیروز/ خواب دولت و مجلس انقلابی سنگین شد!

ریزش قیمتی این روزهای سهام‌های بورسی در اصل به نفع رانتی‌ها و بزرگان و حقوقی‌هایی که در روز سیاه بورس (۱۷ اردیبهشت) اقدام به فروش سهام کردند همچنان ادامه دارد و قیمت‌ها هر روز جذاب تر می‌شود البته نه برای مردم بلکه فقط ویژه رانتی‌ها !

رانتی‌های بورسی هر روز خوشحال‌تر از دیروز/ خواب دولت و مجلس انقلابی سنگین شد!

شاخص کل بورس پس از پایان معاملات امروز با ریزش ۴۹ هزار و ۵۹۳ واحدی به عدد ۲ میلیون و ۲۱ هزار واحد رسید.

گفتنی است به طور نمونه طی این مدت که شاخص بورس روند اصلاحی به خود گرفته، قیمت سهام کرمان (سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان) از ۲۱۰ تومان به ۱۲۰ تومان رسیده است.

سهام سایپا نیز از حوالی ۴۰۰ تومان به قیمت ۲۴۵ تومان سقوط کرده است.

سهام خگستر (گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو) نیز از حوالی ۸۰۰ تومان به یک قدمی ۴۰۰ تومان سقوط آزاد داشته است که البته چندی پیش نیز نسبت به این نماد اشاره شد که امکان دارد هدایتگران و بزرگان فعال در این سهام، قیمت را از ۵۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان برسانند و شرایط را برای ورود مجدد رانتی‌ها فراهم کنند و همین هم شده است؛ البته ممکن است رانتی‌ها دوست داشته باشند حالا که مسئولان و ناظران خواب تشریف دارند قیمت‌ها به ۳۰۰ تومان بعد ۲۰۰ تومان برسد! شاید با ادامه این روند، سهامداران کوچک بعد از مدتی با بدهی هم مواجه شوند!

سهام‌های دیگر بازار سرمایه هم با ریزش‌های سنگین مشابه روبرو شده‌اند و تلخ‌تر اینکه مسئولان با پاک کردن صورت مسئله فقط نگاه‌شان به شاخص کل بورس است و به موارد بالا اصلاح قیمتی می‌گویند نه ریزش!

و همه این اتفاقات در زمانی می‌افتد که دولت و مجلس انقلابی به قدر کافی قدرت و اختیار برای رسیدگی به مشکلات سهامداران کوچک بازار دارند اما گویا خواب برخی از مسئولان بسیار سنگین تر از این حرفهاست!

ارسال نظر

پربازدیدترین