|
| کد مطلب: ۹۹۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد

سفیر امریکا: اگر با این وزیر احمق اسرائیلی در یک هواپیما باشم، او را به بیرون پرت می کنم

سفیر امریکا در اسرائیل، وزیر امور مالی اسرائیل (بتسلایل سموتریچ) را "احمق" توصیف کرد.

سفیر امریکا: اگر با این وزیر احمق اسرائیلی در یک هواپیما باشم، او را به بیرون پرت می کنم

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل این خبر را منتشر کرد و توضیح داد سفیر امریکا بعد از سخنان سموتریچ که خواستار محو یک روستای فلسطینی شده بود، گفت او احمق است

 چند روز قبل شهرک نشینان اسرائیلی با حمله به روستای حواره فلسطین، خانه ها، فروشگاه ها و خودروها را به آتش کشیدند. در این حادثه یک نفر کشته و 100 نفر دیگر مصدوم شدند. این حمله شهرک نشینان بعد از کشته شدن دو برادر شهرک نشین اسرائیلی در حمله مسلحانه یک فلسطینی در کرانه باختری روی داد.

این سخنان وزیر امور مالی اسرائیلی (سموتریچ) با محکومیت گسترده و نادر بین المللی روبه‌رو شد. علاوه بر سازمان ملل متحد و امریکا، کشورهای اروپایی هم این سخنان وزیر اسرائیلی را محکوم کردند و علیه آن موضع گرفتند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا سخنان این وزیر اسرائیلی را "نامسوولانه" و "مشمئز کننده" دانست و محکوم کرد. سخنگوی وزارت خارجه امریکا همچنین از نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواست به طور علنی این سخنان وزیر خود را رد کند چرا که دعوت علنی به خشونت است.

"بتسلایل اسموتریچ" 43 ساله نماینده پارلمان و وزیر امور مالی اسرائیل از چهره های به شدت افراطی و تندرو مذهبی یهودی -ملی گرای اسرائیلی است.  او رهبری حزب حامی شهرک نشینان را برعهده دارد و بزرگترین شریک در ائتلاف دولت اسرائیل است.

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل اضافه کرد: سفیر امریکا در اسرائیل (تام نایدز) به شدت از سخنان "سموتریچ" خشمگین است. سفیر امریکا درباره این وزیر اسرائیلی گفته است: "او احمق است. یک سفر به واشنگتن دارد... اگر در هواپیمایی باشم که او هم باشد وی را از هواپیما به بیرون پرت می کنم".

شبکه اسرائیلی اضافه کرد: یک مقام ارشد امریکایی هم گفت که از نگاه دولت جو بایدن، "سموتریچ" فرد نامناسبی است و هیچ کدام از مسوولان امریکایی با او دیدار نخواهند کرد به ویژه بعد از سخنانی که او به تازگی مطرح کرد.

سفیر امریکا به داشتن موضع منفی در برابر دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مشهور است.

ارسال نظر

پربازدیدترین