|
| کد مطلب: ۹۹۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد

ارابه جنگی پرنده بدون سرنشین «طالبان»!

یک عضو اطلاع رسانی طالبان ادعا کرده با کمک مالی به یک نخبه افغان ، توانستند اولین پهپاد ملی افغانستان را بسازند.

ارابه جنگی پرنده بدون سرنشین «طالبان»!

مبین خان سخنگوی پیشین پلیس افغانستان در توییتر خود با انتشار تصاویری از یک هواپیمای بدون سرنشین که بمب کوچکی به آن متصل شده را منتشر کرده است.

تصاویر | طالبان پهپاد جنگی برای شلیک بمب ۷۰ کیلویی ساخت/ رونمایی بدون نمایش پرواز!

این پهپاد که به خاطر پرداخت هزینه های ساختش توسط مبین خان ، روی بدنه اش با نام مبین ۱۲۳۱ معرفی شده است و بر بدنه نام زبیب که احتمالا سازنده این هواپیمای بی سرنشین است هم دیده می شود. ساخت هر پهپاد جنگی در کمترین حالت هزینه ای حدود ۱۰۰ هزار دلار دارد اما طالبانی ها هیچ اطلاعات دقیق و قابل سنجشی درباره این ساخته جدید خود ارائه نکرده اند.

تصاویر | طالبان پهپاد جنگی برای شلیک بمب ۷۰ کیلویی ساخت/ رونمایی بدون نمایش پرواز!

البته در تصاویر و ویدیوی منتشر شده از این پهپاد ، توانایی پروازی این پرنده بدون سرنشین دیده نمی شود و اطلاعاتی درباره ویژگی های موتور ، ابعاد و وزنش دیده نمی شود اما این عضو طالبان ادعا کرده است ، پهپاد آنها می تواند بمب هایی تا ۷۰ کیلوگرم را با خود حمل و بر اساس برنامه داده شده ، به هدف از پیش تعیین شده شلیک کند.

او برد عملیاتی این پهپاد را ۷۰۰ کیلومتر اعلام کرده است که برد عملیاتی بسیاری از پهپادهای روز دنیاست.

در متن مورد اشاره البته توضیحی درباره ارتفاع پرواز و سایر مشخصات فنی این پهپاد داده نشده و این ادعای طالبان حتی درباره توان پروازه این پرنده طالبان اشاره نشده است.

طالبان که از زمان روی کار امدن در افغانستان صاحب تعداد زیادی از سلاح های به جا مانده از آمریکایی ها شده است ، در هفته گذشته هم از یک هلی کوپتر رونمایی کرد که توان پرواز نداشت و حالا باید دید سران این حکومت چه زمانی از تست پرواز پرنده بی سرنشین جنگی خود رونمایی خواهند کرد.

ارسال نظر

پربازدیدترین