|
| کد مطلب: ۹۹۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد

بهادری جهرمی: بی‌ثباتی در بازار ارز موقتی و کوتاه مدت است

سخنگوی دولت گفت: بی‌ثباتی در بازار ارز که موقتی و کوتاه هم خواهد بود

بهادری جهرمی: بی‌ثباتی در بازار ارز موقتی و کوتاه مدت است

علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به پرسشی درباره مرکز مبادله ارز، اظهار کرد: بعد از اینکه دشمن ملت ایران در پیشبرد اهداف در کف خیابان ناکام ماند و مردم با این امر همراهی نکردند، دشمن به حوزه ارزی وارد شد. بعد از این تمرکز ناآرامی و فشار خارجی بر حوزه اقتصادی این بی‌ثباتی ارزی که موقت خواهد بود، رخ داد و بررسی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نشان از دخالت روشن برخی گروه‌ها به ویژه گروه‌هایی بودند که مورد حمایت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی خارجی هستند و نهادهای مسئول ما هم در این زمینه پیگیر انجام وظایف خود هستند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برخلاف اینکه در یکسال و سه ماه ابتدایی فعالیت دولت ثبات نسبی در بازار ارز را شاهد بودیم، بی‌ثباتی در بازار ارز که موقتی و کوتاه هم خواهد بود، اتفاق افتاد تصریح کرد: در بازارهایی التهاباتی وجود دارد اما مردم هم تجاربی از اینگونه بازارها در گذشته دارند که یک بازار ملتهب می‌شود و با شکل‌گیری این تصور که سودی وجود دارد به سمت آن هجوم برده می‌شود اما بعد ضررهایی به جای می‌گذارد که سال‌ها نیازمند جبران است. بنابراین توصیه می‌کنم که مردم به این بازارها برای سرمایه‌گذاری اعتماد نکنند و به سمت سرمایه‌گذاری مولد  و شرکت‌های خصوصی دارای طرح مراجعه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در سامانه‌های نیما و مرکز مبادلات کشف قیمت صورت می‌گیرد و به صورت دستوری نرخ تعیین نمی‌شود، اظهار کرد: تامین ارز از ابتدای سال تا کنون ۶۳ میلیارد دلار صورت گرفته است که ۳۵ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

سخنگوی دولت تأکید کرد: تأمین ارز در سامانه‌های مربوطه در حال انجام است، میزان تأمین ارز ما در سامانه‌های مختلف عموماً بیشتر از تقاضاها است و ثبات نسبی قیمت عرضه ارز در مقایسه با بازارهای فله‌ای، قاچاقی و دلالی، نشان می‌دهد نمی‌شود روی این قیمت‌ها خیلی حساب کرد.

ارسال نظر

پربازدیدترین