|
| کد مطلب: ۱۱۷۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد

گرمای بیش از ۵۰ درجه در پاکستان + فیلم

خیابان‌های شهر سیبی در ایالت بلوچستان پاکستان در میان موج گرما خالی شده است و دمای هوا در بخش‌هایی از این کشور به ۵۰ درجه سانتی‌گراد (۱۲۲ درجه فارنهایت) رسیده است.

گرمای بیش از ۵۰ درجه در پاکستان + فیلم
منبع: فرارو |

فروشندگان نوشیدنی‌های خنک ممکن است تجارت بیشتری داشته باشند، اما سازمان‌های غیردولتی و بیمارستان‌ها مشغول کمک به بیمارانی هستند که از مشکلات بهداشتی مرتبط با گرما رنج می‌برند.

سردار سرفراز، کارشناس ارشد هواشناسی گفت: پیش بینی می‌شود دمای هوا در جنوب پنجاب و برخی مناطق سند تا ۵۰ درجه افزایش یابد.

اداره هواشناسی پاکستان با صدور توصیه‌ای اعلام کرد دمای روز احتمالاً چهار تا شش درجه بالاتر از حد نرمال در پنجاب و برخی از بخش‌های سند باقی می‌ماند.

به عموم مردم توصیه شده از قرار گرفتن غیر ضروری در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنند.

دمای هوا در مناطق شمالی که بیش از ۷۰۰۰ یخچال طبیعی را در خود جای داده اند، دو تا چهار درجه بالاتر از حد نرمال پیش بینی می‌شود.

سرفراز گفت: بارش باران‌های پیش از موسمی در پایان هفته پیش بینی می‌شود. او گفت که با این حال، برخلاف سال گذشته، پاکستان امسال انتظار بارش‌های موسمی کمتر از حد معمول را دارد.

بیش از ۱۷۰۰ نفر در اثر سیل‌های ویرانگر ناشی از باران‌های موسمی نامنظم در سال گذشته کشته شدند و بیش از ۳۳ میلیون نفر تحت تأثیر قرار گرفتند.

پاکستان مسئول کمتر از یک درصد انتشار کربن در جهان است، اما در میان ۱۰ کشور اول آسیب پذیرترین کشور‌های آب و هوا قرار دارد.

سیل ناگهانی، فرسایش زمین، خشکسالی و مه دود که منجر به کیفیت پایین هوا می‌شود در سال‌های اخیر در پاکستان رو به افزایش بوده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین