|
| کد مطلب: ۱۱۲۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد

عکس| وانت غول‌پیکر جدید برندی که در ایران نامش عوض شده

پیکاپ جدید دادائو ، یک وانت کانسپت از برند جی ام سی است که زیر مجموعه جک به حساب می‌آید.

عکس| وانت غول‌پیکر جدید برندی که در ایران نامش عوض شده

برند جی ام سی در ایران، با نام کی ام سی شناخته می‌شود. جالب است بدانید به JMC، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت جک است که به تازگی از سری جدید پیکاپ‌های خود به نام دادائو پرده برداری کرد. البته خود برند دادائو (Dadao) در اکثر نقاط جهان با اسم آونیو (Avenue) شناخته می‌شود. در ادامه به سراغ یکی از اولین‌ محصولات کانسپت دادائو به نام پیکاپ کانسپت فلایینگ جنرال (Flying General) می‌رویم.

پیکاپ‌های جدید جی ام سی دادائو یا همان آونیو، قرار است با همکاری فورد به روی صحنه بیایند و همانطور که از ظاهر این محصول پیداست، ما با یک فورد F۱۵۰ چینی طرف هستیم که حسابی دوست دارد تا آفرود سواری کند. به گفته جک، تولید انبوه پیکاپ آونیو فلایینگ جنرال قرار است تا پایان امسال آغاز شود.

مشخصات فنی و امکانات آفرودی در وانت کانسپت جی ام سی

پیکاپ کانسپت جک به دو قفل دیفرانسیل الکترونیکی در محورهای جلو و عقب مجهز شده و همچنین به لطف اسنورکل خود می‌تواند به دل رودخانه‌های عمیق با ارتفاع آب ۸۰ سانتی متری بزند. لاستیک‌های گل درشت و آفرودی گودریچ با سایز ۳۱۵/۱۷ و رینگ‌های ۱۷ اینچی (مجهز به بیدلاک) هم اینجا هستند تا خیال شما را از قدم گذاشتن در هر مسیری راحت کنند.

 

پیکاپ کانسپت جی ام سی دادائو، از شاسی مستقل بهره می‌برد و به لطف کیت ارتفاع خود می‌تواند ارتفاع سیستم تعلیق را در محورهای جلو و عقب، به ترتیب تا ۲۲۰ و ۲۱۰ میلی متر، بالا و پایین کند. به این سیستم تعلیق، کمک فنرهای نیتروژنی را هم اضافه کنید. همچنین سیستم تعلیق در محور عقب از نوع مولتی لینک است که این سیستم در محور جلویی با تعلیق دوجناغی تعویض می‌شود. فلاپ‌های پلاستیکی و رکاب‌ها و رول گیج‌های اضافی را هم فراموش نکنید تا به سراغ مشخصات فنی و موتور پیکاپ کانسپت جی ام سی آونیو برویم.

در زیر کاپوت پیکاپ کانسپت JMC Dadao یک موتور ۲.۳ لیتری توربو شارژ قرار دارد که دقیقا نقطه به نقطه آن از فورد برانکو کپی شده. موتور ۲.۳ لیتری توربو شارژ فورد برانکو، از تکنولوژی اکوبوست فورد و سیستم DOHC بهره می‌برد و در بهترین روز خود می‌تواند ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را به راننده هدیه دهد.

البته گیربکس پیکاپ کانسپت جک دادائو، یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ZF است که این قسمت در فورد برانکو، با یک گیربکس ۱۰ سرعته تعویض می‌شود. اما اکوبوست چه معنایی دارد؟ در یک کلمه باید گفت که بهره وری و کارایی این نوع از پیشرانه‌ها نسبت به موتورهای قدیمی، چند صد پله بالاتر است. برای مثال بد نیست اشاره کنیم که حداکثر گشتاور در این موتور، حتی در دور ۱۰۰۰ RPM هم در دسترس خواهد بود.

8t1juRbukHav

البته موتور توربو دیزل پوما هم قابل سفارش است که دردسرها و مزیت‌های خود را دارد و ترجیح می‌دهیم که بحث‌های فنی را در این مقاله باز نکنیم. به هر حال برای این پیشرانه، دقیقا ۷ نوع حالت رانندگی تعریف شده که شامل حالت‌های گل و لای، شن، برف، صخره، اسپرت، اکونومی و استاندارد می‌شوند.

ارسال نظر

پربازدیدترین