|
| کد مطلب: ۱۱۱۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد

محاکمه یک زن به خاطر توهین به قبر والدین پوتین

دادگاهی در روسیه برای زنی به اتهام توهین به قبر والدین رئیس جمهوری این کشور حکم دو سال حبس تعلیقی صادر کرد.

محاکمه یک زن به خاطر توهین به قبر والدین پوتین

دادگاه مذکور "ایرینا تسیبانوا" ۶۰ ساله را به اتهام توهین به قبر والدین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و قرار دادن یادداشتی با عنوان "آنها یک قاتل و یک دیوانه تربیت کرده‌اند" را به دو سال حبس تعلیقی محکوم کرد.

وکیل این زن گفت که موکلش گناهکار نیست چون به صورت فیزیکی به این قبر هتک حرمت نکرده یا به دنبال علنی کردن اقدامش نبوده است.

یادداشتی که این زن روی قبر گذاشته درست پیش از تولد پوتین در اکتبر گذشته میلادی بود و محتوایش این است‌: "والدین یک دیوانه او را نزد خود بیاورید. او مسبب درد و مشکلات زیادی است. تمامی جهان برای مرگش دعا می‌کنند. مرگ بر پوتین. شما یک دمدمی مزاج و یک قاتل بزرگ کردید."

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، دولت این کشور سرکوب گسترده‌ای را علیه مخالفان به راه انداخته که از دوران شوروی دیده نشده است.

در یک مورد دیگر، یکی از آژانس‌های دولتی روسیه "آرتور اسمولیانینف" بازیگر و مشاور سابق را که به دفتر ریاست جمهوری اوکراین مشاوره می‌داد، در فهرست تروریست‌ها و افراط گرایان قرار داده است.

همچنین روز پنجشنبه یک دادگاه نظامی روسیه، "نیکیتا توشکنوف" معلم تاریخ اهل منطقه "کومی" را به دلیل اظهاراتش در مورد انفجار سال گذشته پل کرچ که شبه جزیره کریمه را به روسیه متصل می‌کند، به پنج سال و نیم زندان محکوم کرد. توشکنوف به دلیل توجیه تروریسم و "بی اعتبار کردن" ارتش روسیه مجرم شناخته شده است.

این معلم در ماه اکتبر ۲۰۲۲ با انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی، انفجار این پل را "هدیه تولد" برای پوتین توصیف کرده بود.

الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون و در حبس روس نیز در توئیتی نوشت که تنها یک روز پس از آزادی از یک سلول انفرادی به یک سلول انفرادی دیگر منتقل شده و اصلا نمی‌داند این انتقال بابت چیست.

ارسال نظر

پربازدیدترین