|
| کد مطلب: ۱۱۰۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد

هشدار محقق سابق OpenAI/ هوش مصنوعی آینده انسان را نابود می‌کند؟

محقق سابق OpenAI می‌گوید اگر هوش مصنوعی تصمیم به مرگ بشر بگیرد، این‌ کار را انجام خواهد داد.

هشدار محقق سابق OpenAI/ هوش مصنوعی آینده انسان را نابود می‌کند؟

یکی از محققان امنیتی OpenAI زنگ خطر را درمورد چشم‌انداز بسیار تیره‌ای به‌صدا درآورده است که نشان می‌دهد هوش مصنوعی بشر را نابود خواهد کرد.

پل کریستیانو، عضو سابق واحد امنیت OpenAI در اوایل هفته‌ی جاری در پادکست Bankless گفت: «من فکر می‌کنم شاید چیزی حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد احتمال دارد هوش مصنوعی بر بشر مسلط شود و تصمیم به مرگ انسان‌ها بگیرد و من این موضوع را کاملاً جدی می‌گیرم.»

کریستیانو هنگام بحث درمورد احتمال نابودی بشر توسط هوش مصنوعی، برخلاف الیزر یودکوفسکی که سناریوی نابودگر مبتنی‌بر هوش مصنوعی را مطرح کرد، فکر می‌کند نابودی بشر با این فناوری به‌تدریج رخ خواهد داد.

کریستیانو گفت: «به‌نظر من حدود یک‌ سال تا ایجاد هوش مصنوعی بزرگی که سرعت رشد زیادی داشته باشد فاصله داریم.»

فیوچریسم می‌نویسد، وقتی هوش مصنوعی از آستانه‌ی احساسات انسانی عبور کرد، همه‌ی شرط‌ها از بین خواهند رفت. کریستیانو می‌گوید: «به‌طور کلی امکان دارد مدت کوتاهی پس‌ از دستیابی به سیستم‌های هوش مصنوعی در سطح انسانی، احتمال نابودی بشر با این فناوری به ۵۰ درصد افزایش یابد.»

درحالی‌که OpenAI ادعا دارد هدفش همسو کردن هوش عمومی مصنوعی (AGI) با ارزش‌های انسانی است و قصد دارد این فناوری را در راستای نیت انسان‌ها توسعه دهد، مفهومی مثل AGI باعث می‌شود محققانی مثل کریستیانو به جنبه‌ی منفی موضوع نیز فکر کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین