|
| کد مطلب: ۱۰۶۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد

عکس| خلبان آمریکایی در جنگنده روسی، باورنکردنی و کمیاب!

در اوج تنش‌های میان روسیه و آمریکا به دلیل جنگ اوکراین، دیدن یک خلبان رده بالای آمریکایی در یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های ساخت روسیه کمی عجیب به نظر می‌رسد اما به لطف برگزاری رزمایش مشترک با هند ممکن شده است.

عکس| خلبان آمریکایی در جنگنده روسی، باورنکردنی و کمیاب!

 ژنرال کنت اس. ویلسباخ، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام، در جریان تمرین مشترک هند و آمریکا در پایگاه هوایی کالایکوندا نیروی هوایی هند با جنگنده پیشرفته روسی سوخو ۳۰‌ام‌کی‌آی پرواز کرد.

رزمایش "Exercise Cope India 23"، یک تمرین هوایی دوجانبه بین نیروی هوایی هند و نیروی هوایی ایالات متحده با هدف تقویت درک متقابل بین دو نیروی هوایی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات برگزار می‌شود.

گفته می‌شود که آمریکایی‌ها در این رزمایش جزئیات سرنگونی بالن جاسوسی چین را در اختیار همتایان هندی خود قرار داده‌اند.

بمب‌افکن‌های استراتژیک بی‌۱ و جنگنده‌های اف ۱۵ آمریکایی در این رزمایش حضور خواهند داشت. نیروی هوایی هند نیز با جنگنده‌های تجاس، سوخو ۳۰، رافال و جگوار به میدان رزمایش آمده است.

سوخو ۳۰ ام‌کی‌آی، جنگنده قدرتمند روس

جنگنده‌ای سنگین، برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی و دو موتوره است که توسط کمپانی هوا فضای سوخوی طراحی و تحت لیسانس برای نیروی هوایی هندوستان ساخته شده است.

سوخو ۳۰ که در ناتو به نام فلانکر شناخته می‌شود، جنگنده برتری هوایی است و نقشی مشابه جنگنده مشهور آمریکایی اف ۱۵ ایگل به عهده دارد.

این جنگنده بمب‌افکن پیشرفته نسخه تکامل پیدا کرده جنگنده سوخو ۲۷ است و علاوه بر نقش ایجاد برتری هوایی، توانایی درگیر شدن با اهداف زمینی را هم دارد.

بردی عملیاتی این جنگنده مشهور ۱۵۰۰ کیلومتر است که با مخزن خارجی سوخت به بیش از ۳ هزار و با سوخت‌گیری هوایی به فراتر از ۵ هزار کیلومتر می‌رسد.

انجام مانورهای بسیار پیشرفته از جمله تیل اسلاید و کبرای پوگاچو از جمله قابلیت‌های سوخو ۳۰ است. هندوستان بزرگترین کاربر این پرنده است و ناوگان بزرگی از آن را در اختیار دارد.

سوخو-۳۰ دارای سامانه خلبان خودکار است و توانایی پرواز خودکار در همهٔ ارتفاع‌های پروازی از جمله پرواز ارتفاع پایین را دارد.

ویمپل آر ۷۷، پایتون، ویمپل آر ۲۷ و موشک نوواتور کی‌اس-۱۷۲ برخی مهمات هوا به هوای قابل استفاده در این جنگنده هستند.

از مهمات هوا به زمین سوخو ۳۰ می‌توان به موشک مشهور خا ۲۹ اشاره کرد. این جنگنده به موشک‌های ضدکشتی و ضدرادار نیز مجهز می‌شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین