|
| کد مطلب: ۱۰۵۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد

آخرین وضعیت پرونده پسرجوانی که به دهها دختر تعرض کرد/ وکیل متهم: اگر موضوع رسانه ای نمی شد او حکم اعدام نمی گرفت

«کیوان. ا»؛ یکی از متهمان اصلی جنبش «می تو» در ایران است که شهریور 1398 در پی افشاگری برخی قربانیان در فضای مجازی بازداشت شد.

آخرین وضعیت پرونده پسرجوانی که به دهها دختر تعرض کرد/ وکیل متهم: اگر موضوع رسانه ای نمی شد او حکم اعدام نمی گرفت
منبع: اعتماد |

 او پس از دستگیری توسط پلیس و اعتراف به جرم ارتکابی با حکم بدوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است. کیوان متهم تجاوز به ده‌ها زن جوان پس از نوشاندن نوشیدنی‌های آلوده به مواد بیهوش‌کننده است. «شیما قوشه»، وکیل 5 نفر از شاکیان اعلام کرد که حکم اعدام کیوان.ا روز شنبه 18 تیر 1401 به او ابلاغ شده. حالا «اعتماد» در پیگیری از وکیل متهم و شاکیان به جزییات تازه‌ای دست پیدا کرده است.

«مهدی حجتی»، وکیل متهم در مورد پرونده موکلش به «اعتماد» می‌گوید: «رسانه‌ای شدن موضوع مربوط به پرونده موکلم دلیل اصلی صادر شدن حکم اعدام او بود. شاید اگر پرونده رسانه‌ای نمی‌شد موکلم به اعدام محکوم نمی‌شد. بیشتر از این هم تمایلی ندارم در این مورد صحبت کنم، چون هنوز منتظر رسیدگی به پرونده در دیوان عالی کشور هستیم.»

«شیما قوشه»، وکیل 5 نفر از شاکیان نیز به «اعتماد» می‌گوید: «دادگاه، خرداد سال گذشته (1401) تشکیل و حکم هم صادر کرد. دادگاه ایشان را به فساد فی الارض متهم کرد که حکم این اتهام هم اعدام است. ما از این منظر شکایت کردیم که به پرونده آزار و اذیت جنسی شکات رسیدگی شود. متهم هم از این منظر شکایت کرد که عملی مبنی بر جرم مرتکب نشده است. در نهایت پرونده از شهریور 1401 به دیوان عالی کشور ارجاع شد، اما تاکنون تعیین تکلیف نشده است. در مورد اینکه ایشان نزدیک به 300 نفر شاکی داشته رییس پلیس آن زمان آقای رحیمی در مصاحبه‌ای موضوع را رد کرد. متهم در دادگاه اسامی چهل، پنجاه نفر از افرادی که با آنها رابطه داشت را آورد و اصلا هم عنوان تجاوز را قبول نکرد و مدعی بود که این دختران با رضایت خودشان با او رابطه برقرار کردند، اما اساسا 9 نفر شکایت رسمی کردند که بنده وکیل 5 نفر از شکات هستم. در مورد فیلم‌هایی هم که در خانه متهم کشف و ضبط شد باید بگویم ایشان از تمام قربانیان فیلم نمی‌گرفت و فقط از بعضی از آنها فیلم می‌گرفته. شکات در جلسات اولیه و مواجهه حضوری با متهم در دادگاه حضور داشتند، اما روزی که قرار بود پرونده وارد رسیدگی ماهیتی شود متاسفانه شکات را به بهانه ویروس کرونا به شعبه راه ندادند. اسفند 1401 که برای پیگیری پرونده به شعبه مراجعه کردم، گفتند؛ پرونده در نوبت رسیدگی است. ببینید اگر دیوان عالی کشور حکم اعدام را هم تایید کند باید بگویم که ما خواستار اعدام نیستیم و فقط می‌خواهیم به شکایت این زنان رسیدگی شود. موکلان من هم خواستار اعدام نیستند و فقط می‌خواهند به جنایتی که برای‌شان رخ داده، رسیدگی شود اما این کار صورت نگرفته است.»

قوشه پیش از این اعلام کرده بود: «به عنوان وکیل شکات نسبت به این رای شکایت خواهد کرد، زیرا مجرم ملزم به جبران خسارت بود که این موضوع در رای دادگاه مسکوت مانده است. رضایت دادن شکات در این پرونده، تاثیری در اجرای حکم اعدام کیوان. ا ندارد، زیرا او به عنوان اتهامی که دادستان به عنوان مدعی‌العموم شکایت کرده است، محکوم به اعدام شده است و رضایت شاکی خصوصی برای منتفی شدن حکم اعدام موضوعیت ندارد.»

کیوان.ا کیست؟ او فارغ‌التحصیل رشته باستان‌شناسی دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی است. او در اطراف میدان انقلاب کتابفروشی داشت و حالا به عنوان یک آزاردهنده جنسی معرفی شده است . 

12 شهریور 1399 «حسین رحیمی»، رییس پلیس اسبق تهران در مورد کیوان.ا به تسنیم گفته بود: «کیوان.ا به ارتکاب جرم اقرار کرده، اما مدعی شده که مبتلا به سادیسم است. تاکنون شاکیان زیادی در رابطه با این پرونده به پلیس مراجعه کرده‌اند و مراجعات شاکیان کماکان ادامه دارد و پرونده در دست رسیدگی است. این متهم خودش نیز به جرم و تخلفش اقرار کرده، اما مدعی شده که سادیسم دارد اما این‌گونه  نیست. پلیس امانتدار مردم است و به دنبال اثبات جرم رخ‌داده هستیم و افرادی که توسط این شخص مورد اذیت و آزار و تعرض قرار گرفته‌اند، بدانند که نام و مشخصات آنها نزد پلیس محفوظ خواهد ماند.»

 

ارسال نظر

پربازدیدترین