|
| کد مطلب: ۱۰۴۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد

زمان پرتاب بلندترین موشک جهان مشخص شد

آزمایش موشک استارشیپ اسپیس ایکس موشکی که عنوان بلندترین موشک جهان را در اختیار دارد، ممکن است هفته آینده انجام شود.

زمان پرتاب بلندترین موشک جهان مشخص شد

بر اساس اطلاعاتی که روز سه‌شنبه توسط اداره هوانوردی فدرال (FAA) منتشر شد، یک آزمایش کلیدی پرتاب موشک فوق سنگین استارشیپ اسپیس ایکس ممکن است هفته آینده انجام شود.

در اطلاعیه اداره هوانوردی فدرال آمده است که تاریخ اولیه مورد انتظار پرتاب 21 فروردین است، اما تاریخ های پشتیبان این آزمایش 22 و 23 فروردین ذکر شده است. البته کمپانی ایلان ماسک، هنوز باید مجوز پرتاب را برای آزمایش این پرواز مداری خود از بوکا دریافت کند.

 

زمان پرتاب بلندترین موشک جهان مشخص شد

مجوز پرتاب اسپیس ایکس برای آزمایش استارشیپ ممکن است روز دوشنبه توسط اداره هوانوردی فدرال صادر شود. آنها هشدار دادند که فرآیند صدور مجوز، اما ممکن است به دلیل بررسی انطباق زیست محیطی بیشتر طول بکشد.

این ماموریت آزمایشی، اولین پرتاب سیستم موشکی استارشیپ با ارتفاع 120 متر است که شامل یک موشک استارشیپ می‌شود که بر روی یک تقویت کننده مرحله اول "Super Heavy" با 33 موتور موشک قرار دارد.

انتظار می‌رود این سامانه موشکی از تاسیسات Starbase این شرکت در تگزاس پرتاب شود. تقویت کننده Super Heavy در تگزاس نزدیک محل پرتاب خود فرود خواهد آمد. اسپیس ایکس می گوید استارشیپ یک سیستم حمل و نقل دارد که می‌توان از آن استفاده مجدد کرد. این فناوری قادر به حمل خدمه و محموله به مدار زمین، ماه، مریخ و فراتر از آن خواهد بود.

ارسال نظر

پربازدیدترین