|
| کد مطلب: ۱۰۴۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

کدام مجموعه تاریخی رکورد بازدیدهای نوروزی را زده است؟

مدیر‌کل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی گفت: در میان پایگاه‌های ملی و جهانی در سراسر کشور پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و چهل و نه نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

کدام مجموعه تاریخی رکورد بازدیدهای نوروزی را زده است؟
منبع: برنا |

رضا سامه افزود: همچنین استان‌های فارس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، خراسان رضوی به ترتیب بیشترین تعداد بازدید کننده از پایگاه‌های میراث ملی و جهانی را دارا بوده اند. استان‌های فارس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه و کرمان و خراسان رضوی به ترتیب ۹۲۱ هزار و ۹۱۲ نفر، ۴۳۷ هزار و ۲۲۳ نفر، ۱۵۳ هزار و ۵۰۴ نفر ، ۱۳۴ هزار و ۲۰۸ نفر و ۱۳۳ هزار و ۲۵۹ نفر، پنج استان برتر به لحاظ بیشترین میزان بازدیدکننده هستند.

سامه در پایان گفت: در میان پایگاه‌های ملی و جهانی در سراسر کشور نیز پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و چهل و نه نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است. پس از آن به ترتیب مجموعه میراث جهانی میدان امام(ره)، میراث جهانی باغ فین کاشان و میراث جهانی پاسارگاد قرار دارند. خداوند بزرگ را بر استمرار این توفیق شاکریم و ضمن تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، مراتب سپاس خود را بر محضر ملت سربلند و سرافراز کشور عرضه می‌داریم.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین