|
| کد مطلب: ۱۰۴۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد

امریکا از توافق ایران و عربستان خوشحال است/ اگر ایران تندروی را کنار بگذارد برجام نهایی می شود

امنیت خلیج فارس هم به نفع چین است که به انرژی نیاز دارد و هم به نفع امریکا است.

امریکا از توافق ایران و عربستان خوشحال است/ اگر ایران تندروی را کنار بگذارد برجام نهایی می شود
منبع: اطلاعات آنلاین |

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سنگ اندازی های اسرائیل و امریکا در این زمینه گفت: اولا امریکا از این توافق استقبال کرده است و  اطلاعیه دادند و اعلام کردند که عربستان قبلا با ما هماهنگ کرده بود و می‌دانستیم. در هر صورت اگر این توافق پیش برود نتیجه آن منجر به امنیت خلیج فارس می‌شود .

محمد صدر تصریح کرد: آنچه که مسلم است، اسرائیل دشمن شماره یک ایران است و در جهت ضربه زدن به ایران حرکت می‌کند و قطعا از این توافق خوشحال نخواهد شد چون فکر می‌کند به پیمان صلح ابراهیم خدشه وارد خواهد شد. وی افزود: آن پیمان در رابطه با گسترش رابطه با کشورهای عربی خلیج فارس بود. بنابراین، طبیعتا خوشحال نیست و هر اقدامی که بتواند را انجام می‌دهد تا از پیشرفت این توافق جلوگیری کند.

صدر در پایان گفتگو با «اطلاعات آنلاین» در خصوص اینکه آیا این توافق به احیای برجام کمک می کند، خاطرنشان کرد: احیای برجام نمی‌تواند به این قضیه ارتباط داشته باشد در واقع به تصمیم‌گیری دولت و حاکمیت ایران ارتباط دارد. ایران اگر تصمیم بگیرد استراتژی خود را عوض کند و تندروی‌ها کنار گذاشته شود مسئله برجام هم پیش خواهد رفت. 

وی در عین حال تاکید کرد: شروع این توافق را شروع یک تحول در سیاست خارجی جمهوری اسلامی می‌بینم که می‌تواند برجام، FATF و تعامل با جهان را به دنبال داشته باشد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین