|
| کد مطلب: ۱۰۴۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد

طالبان یک رادیو ویژه زنان را تعطیل کرد/ دلیل آن لطیف حرف زدن مجریان زن اعلام شد

رسانه‌های محلی در افغانستان از تعطیلی ایستگاه رادیویی «صدای زنان» در ولایت بدخشان در شمال این کشور توسط طالبان خبر دادند.

طالبان یک رادیو ویژه زنان را تعطیل کرد/ دلیل آن لطیف حرف زدن مجریان زن اعلام شد
منبع: اطلاعات آنلاین |

به گزارش یورونیوز،  نیروهای طالبان پیشتر از مسئولان ایستگاه رادیویی «صدای زنان» خواسته بودند که از رادیو «موسیقی پخش نکنند، برنامه‌های زنده زنان را اجرا نکنند و مجریان زن با صدای لطیف صحبت نکنند.»

از زمان تسلط دوباره طالبان بر افغانستان در اوت ۲۰۲۱، نیمی از رسانه‌های این کشور تعطیل شده‌اند و بیش از نیمی از خبرنگاران افغان هم شغل خود را از دست داده‌اند.

وزارت تحصیلات عالی طالبان در ادامه اعمال محدودیت علیه زنان اواخر ماه دسامبر گذشته طی نامه‌ای به تمام دانشگاه‌های دولتی و خصوصی افغانستان دستور داد که دختران این کشور «تا اطلاع ثانوی» حق ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را نخواهند داشت.

دختران و زنان افغان از زمانی که طالبان کنترل این کشور را در سال گذشته به دست گرفتند، با بی‌ثباتی فزاینده‌ای مواجه شده‌اند، به طوری که تخمین زده می‌شود سه میلیون دختر دبیرستانی برای بیش از یک سال از تحصیل بازمانده‌اند.

سازمان همکاری اسلامی اسفند ماه در کنفرانس «زنان در اسلام» تاکید کرد که حقوق زنان با حقوق اسلامی برابر است و از طالبان خواست تا به وعده‌های خود برای احترام به حقوق زنان عمل کرده و تصمیم خود را مبنی بر ممنوعیت زنان از تحصیل لغو کنند.

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین