|
| کد مطلب: ۱۰۳۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد

درمان فوری دندان درد در خانه

اگر تابه‌حال گرفتار دندان‌درد شده باشید پس می‌دانید که در آن شرایط فقط به یک چیز فکر می‌کنید: خلاص‌شدن از این درد. درد دندان چه تناوبی باشد و چه ممتد و چه نوسان دار، به‌هرحال آزاردهنده است و می‌تواند تمام روزتان را خراب کند یا جلوی خواب شبتان را بگیرد.

درمان فوری دندان درد در خانه
منبع: تبیان |

دندان‌درد چیزی است که دوست دارید هر چه زودتر از آن رها شوید و ممکن است به دنبال یک راهکار خانگی فوری باشید تا آن را تسکین دهید. حتماً می‌دانید که هر وقت دچار مشکلی در دندان‌ها یا لثه‌هایتان شوید، مراجعه به دندانپزشک یک ضرورت است. اما برای تسکین دندان‌درد تا زمانی که بتوانید به دندانپزشک مراجعه کنید می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید.
دندان‌درد می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد، مانند پوسیدگی دندان، تحریک لثه ناشی از غذا، شکستگی دندان، حرکات مکرر مانند جویدن، فشار به دندان و یا آبسه دندان. هرچند همهٔ اینها ممکن هستند؛ اما متداول‌ترین دلیل دندان‌درد، تحریک عصب در ریشه دندان است.

راهکارهای زیر می‌توانند التهاب موجود در دهان را تسکین دهند، باکتری‌های مضر را نابود کنند و یا به‌عنوان عاملی بی‌حس‌کننده، مشکلات جزئی‌تر دندان را رفع کنند. بیشتر موارد دندان‌درد با بهداشت منظم دهان و دندان، یعنی مسواک‌زدن با خمیردندان فلوراید دار و نخ دندان کشیدن و هر شش ماه چکاپ دندانپزشکی قابل پیشگیری‌اند.
توصیه‌های زیر درمانی برای تمام دندان‌دردهایی که درد شدید ایجاد می‌کنند نیستند. پوسیدگی دندان در صورت عدم درمان می‌تواند به عصب برسد، حساسیت نسبت به سرما و گرما ایجاد کند و تبدیل به دردی ناتوان‌کننده شود. پس اگر دندان‌دردتان شدید است باید فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید.
نکته: اگر باردار هستید یا به کودکتان شیر می‌دهید یا بیماری دارید که استفاده از یک سری از درمان‌های گیاهی مناسبتان نیستند، پیش از مصرف دارو حتماً از پزشک معالجتان سؤال کنید.

کمپرس سرد را امتحان کنید

سرتان را بالا نگه دارید

از آسپرین و ایبوپروفن کمک بگیرید

با آب‌نمک غرغره کنید

با دهان‌شویه هیدروژن پروکسید دهانتان را بشویید

روی آن چای کیسه‌ای بگذارید

سیر بجوید!

از عصاره وانیل کمک بگیرید

میخک را فراموش نکنید

برگ گیاه گواوا را امتحان کنید

از سبزه گندم (wheatgrass) به عنوان دهان‌شویه استفاده کنید

روی دندانتان روغن آویشن بمالید

ارسال نظر

پربازدیدترین