|
| کد مطلب: ۱۰۳۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد

عکس | گرانترین سکه تاریخ متعلق به کجاست؟

یک سکه طلا کمیاب و تاریخی که به مناسبت مرگ «ژولیوس سزار» ضرب شده بود به یونان بازگردانده شد.

عکس | گرانترین سکه تاریخ متعلق به کجاست؟
منبع: ايسنا |

 

سکه طلا تاریخی که در سال ۲۰۲۱ در حراجی به قیمت ۴.۲ میلیون دلار فروخته شد و گران‌ترین سکه باستانی جهان نام گرفت پس از تحقیقات ماموران «وزارت امنیت میهن ایالات متحده آمریکا» به یونان بازگردانده شد.

زمانی که ماموران دریافتند این سکه تاریخی با تاریخچه جعلی در حراجی ارائه شده است،‌ آن را به همراه ۲۸ اثر تاریخی دیگر که از یونان غارت شده بودند، در جریان مراسمی به مقامات یونان تحویل دادند.

این سکه‌ با نام «Eid Mar» شناخته می‌شود و توسط «بروتوس» به مناسبت مرگ «ژولیوس سزار»‌ در سال ۴۴ پیش از میلاد ضرب شده بود.

در آن زمان این نوع از سکه با جنس نقره برای استفاده به عنوان پول رایج ضرب شد و تعدادی سکه طلا نیز به عنوان یادبود برای مقامات عالی‌رتبه ضرب شد. از نمونه‌های طلای این سکه‌ها فقط سه عدد باقی مانده است.

ماموران جزئیاتی درباره نحوه خروج این سکه از یونان اعلام نکردند،‌ اما گمان می‌کنند این سکه نخستین‌بار در فاصله سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ در بازار ارائه شده باشد.

از دیگر آثار تاریخی یونانی که به همراه این سکه بازگردانده شد به مجسمه‌هایی به شکل انسان و حیوان، ظروفی از جنس مرمر،‌ نقره،‌ برنز و سفال و جواهرات طلا و برنز می‌توان اشاره کرد. ارزش کلی این آثار ۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین