|
| کد مطلب: ۱۰۳۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد

ویژگی های زنانی که تیپ شخصیتی مردانه دارند را بشناسید

مردانگی و زنانگی دو سر متضاد یک نمودار هستند. در حالی که اکثر مردان شخصیتی مردانه دارند، برخی از آن‌ها تمایلات زنانه دارند و برخی نیز رفتاری بیش‌ازحد مردانه دارند. به همین ترتیب، با اینکه اکثر زنان نیز شخصیتی زنانه دارند، برخی از آن‌ها تمایلات مردانه دارند و برخی دیگر نیز رفتاری بیش‌ازحد زنانه دارند.

ویژگی های زنانی که تیپ شخصیتی مردانه دارند را بشناسید
منبع: psychmechanics |

سطوح مردانگی و زنانگی، مانند گرایش جنسی، قبل از تولد فرد تعیین می‌شود. به‌طور خلاصه، مردانه یا زنانه بودن یک فرد به میزان قرار گرفتن او در معرض هورمون‌های مردانه در رحم بستگی دارد. این قرار گرفتن در معرض هورمون‌های مردانه قبل از تولد، سطح پایه مردانگی یا زنانگی را در افراد تعیین می‌کند. به همین دلیل است که می‌توانید سطوح مختلفی از مردانگی و زنانگی را حتی در کودکان تشخیص دهید. برخی از پسرها مردانه‌تر و پرخاشگرتر هستند، در حالی که برخی دیگر بیشتر رفتاری زنانه و مطیع دارند. به همین طریق، برخی از دختران نیز بیشتر رفتاری زنانه دارند و از بازی با عروسک‌ها لذت می‌برند در حالی که برخی دیگر بیشتر به مسائل مردانه علاقه دارند.

این بدان معنا نیست که ما در قالب این رفتارهای مردانه یا زنانه گیر افتاده‌ایم، فقط برخی از رفتارها برای ما طبیعی‌تر از رفتارهای دیگر به نظر می‌رسند. انسان‌ها در رفتار خود انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند به صورت استراتژیک رفتارهایی را که می‌خواهند را از خود بروز دهند.

بیایید به ویژگی‌های فیزیولوژیکی و روانی زنان مرد صفت نگاهی داشته باشیم:

الف) صفات فیزیولوژیکی

۱. صورت مردانه

۲. راه رفتن مردانه

۳. صدای بم

ب) ویژگی‌های روانی

۴. تسلط و پرخاشگری

۵. علایق مردانه

۶. استقلال و خوداتکایی

۷. قاطعیت

۸. شجاعت

۹. جاه‌طلبی

۱۰. عقلانیت

۱۱. رقابت‌پذیری

ارسال نظر

پربازدیدترین