|
| کد مطلب: ۱۰۳۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد

هنگام معذرت خواهی حتماً این ۸ نکته را رعایت کنید

شاید تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده باشد که انتظار یک عذرخواهی محترمانه داشته باشید، ولی مخاطب شما عذرخواهی خیلی بدی از شما کند‌.

هنگام معذرت خواهی حتماً این ۸ نکته را رعایت کنید
منبع: healthline |

 تا جایی که این عذرخواهی اصلاً تأثیری در رفع دلخوری شما نداشته باشد و شاید هم حتی ناراحتی شما را بیشتر کرده باشد.

  • ببخشید،‌ ولی فکر نمی‌کردم این‌قدر حساس باشی.
  • ببخشید رفیق، فکرشو نمی‌کردم این مشکل پیش‌پاافتاده این‌قدر بزرگ بشه.
  • بابت این اتفاق متأسفم. ولی خودتم می‌دونی که واقعاً من مقصر نبودم

احتمالاً شما هم در طول زندگی خودتان چند مرتبه مجبور شده باشید عذرخواهی‌های خیلی جدی و تأثیرگذاری داشته باشید. عذرخواهی کردن ممکن است خیلی سخت باشد، به خصوص زمانی که واقعاً معتقد هستید مرتکب اشتباهی شده و یا اینکه کسی را رنجانده‌اید. در این زمان شما واقعاً بایت اشتباه خود احساس پشیمانی می‌کنید و به‌دنبال بهترین کلمات برای بیان ناراحتی و پشیمانی خودتان هستید.

apology

مسئله اینجا است که بیان اشتباه و پشیمانی کار آسانی نیست. به‌خصوص زمانی که انجام این کار مستلزم اقرار به این موضوع است که شما فرد عزیزی را آزرده خاطر کرده‌اید. در این شرایط شما احتمالاً می‌خواهید عذرخواهی کنید، ولی نمی‌دانید که دقیقاً این کار را چطور باید انجام داد. شاید حتی دغدغه این موضوع را داشته باشید که هنگام عذرخواهی کردن کلمات و جملات اشتباهی را انتخاب کنید و همین منجر به بدتر شدن شرایط شود.

با این حال، خبر خوب اینکه یاد گرفتن عذرخواهی محترمانه و عذرخواهی مؤثر آن‌قدر که به نظر می‌رسد هم کار دشواری نیست. در این مقاله قصد داریم فرایند انجام این کار را به شما آموزش دهیم. در ادامه ۸ نکته مهم را مرور می‌کنیم که انجام دادن آن‌ها برای انجام یک عذرخواهی محترمانه لازم و ضروری است.

۱- بدانید چرا عذرخواهی می‌کنید

۲. حرف خودتان را با «متأسفم» شروع کنید

۳- مسئولیت کارهای خود را بپذیرید

۴- روی تأثیر کارهایتان تمرکز کنید، نه قصد و نیت خودتان

۵- قدم‌هایی را برای جبران بردارید

۶- زیاده‌روی نکنید

۷- طلب بخشش کنید

۸- بدانید که چه زمانی نباید عذرخواهی کنید

ارسال نظر

پربازدیدترین