|
| کد مطلب: ۱۰۳۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد

عکس| درد لمس این گیاه از درد زایمان بیشتر است!

مادری که چهار فرزند به دنیا آورده‌است می‌گوید درد لمس این گیاه از درد زایمان بیشتر است.

عکس| درد لمس این گیاه از درد زایمان بیشتر است!

 این زن، نائومی لوئیس ۴۲ ساله اهل کایرنز استرالیا است که در حال دوچرخه‌سواری کوهستانی در مسیری سقوط کرد و به گیاه گزنده‌ای که در زبان محلی به نام گیاه «گیمپی-گیمپی» شناخته می‌شود، سر خورد. این گیاه که زهر دارد و به اصطلاح نیشی دردناک دارد، هر دو زانوی او را زخمی کرد.

این زن در گفت و گویی که با ABC News استرالیا داشت، گفت:« درد آن غیرقابل تحمل بود. بدن به آستانه درد می رسد و من شروع به استفراغ کردم.»

گیاهان Gympie-gympie که به نام‌های درختان گزنده، گیاهان انتحاری یا کوئینزلند نیز شناخته می‌شوند، بومی جنگل‌های بارانی در سراسر مالزی، اندونزی و استرالیا هستند. تمام قسمت‌های گیاه، از جمله ساقه، برگ‌ها و گل‌ها، پوشیده از کرک‌های سمی ریز پر از سم هستند.

درد لمس این گیاه از درد زایمان بیشتر است!/ عکس

این موهای ریز و توخالی حاوی سموم عصبی شبیه به عقرب، عنکبوت و سم حلزون هستند که تصور می‌شود بیشتر از هر گیاه دیگری در جهان با لمس درد ایجاد می‌کند. موها در پوست فرو می‌روند و گیاه را می‌شکنند و ممکن است تا یک سال در پوست گیر کنند.

درد لمس این گیاه از درد زایمان بیشتر است!/ عکس

سمومی که Gympietides نامیده می شوند، مانع از خاموش شدن گیرنده های درد می شوند و باعث درد طولانی مدت برای روزها یا حتی هفته ها پس از نیش می شوند. در حالت عادی درد معمولا بلافاصله پس از تماس شروع می شود و در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پس از آن شدت می یابد و به آرامی محو می شود.

پس از برخورد او با گیاه، شوهر لوئیس او را به داروخانه ای در آن نزدیکی برد تا موم پا بخرد، و آنها سعی کردند از آن برای حذف موهای زیرپوستی گیاه از روی پاهای او استفاده کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین