|
| کد مطلب: ۱۰۳۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد

ترکیه از اولین پهپاد انتحاری خود رونمایی کرد + تصاویر

شرکت «رابیت تکنولوژی» ترکیه از یک پهپاد انتحاری جدید به نام «عذاب» رونمایی و اعلام کرد که این پهپاد تمامی مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشته است.

ترکیه از اولین پهپاد انتحاری خود رونمایی کرد + تصاویر

به نوشته الجزیره، شرکت «رابیت تکنولوژی» که از ۱۵ سال پیش در عرصه پهپادی فعالیت می‌کند، از دو سال پیش طراحی و ساخت این پهپاد چندمنظوره با مزیت‌های فنی مختلف را آغاز کرده است.

به گفته «سلجوق فرات» مدیر تولید این شرکت، پهپاد «عذاب» تمامی مراحل آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته است و با دو بال دلتا شکل از سقف پروازی زیاد و ظرفیت بار بالا برخوردار است.

الجزیره نیز در گزارش خود نوشت که ساخت این پهپاد در حالی است که صادرات دفاعی و فضایی ترکیه به کشور‌های مختلف در سال گذشته از مرز چهار میلیارد دلار عبور کرد و به گفته اردوغان بیش از دو هزار شرکت دولتی و خصوصی در حوزه صنایع دفاعی فعالیت می‌کنند.

(تصاویر) ترکیه از اولین پهپاد انتحاری خود رونمایی کرد

پهپاد «عذاب» اولین نمونه در نیروی هوایی ترکیه به شمار می‌رود که دارای ویژگی‌های مختلف است و می‌تواند به انواع مهمات و سرجنگی‌های پیشرفته ساخت ترکیه و دیگر کشور‌ها مجهز شود که باعث می‌شود پهپاد عذاب امکان ادغام در نیروی هوایی دیگر کشور‌ها را داشته باشد.

قرار است در ماه‌های پیش رو آزمایش این پهپاد با سلاح‌های جنگی صورت گیرد و از میانه یا اواخر سال جاری وارد خط تولید انبوه شود.

به گفته «سلجوق فرات» این هواپیمای بدون سرنشین در دو نسخه با طول بال‌های ۱۵۰ و ۲۰۰ سانتی متر طراحی شده است که مدل ۲۰۰ می‌تواند تا ۱۵ کیلوگرم بار حمل کند و وزن برخاست آن ۵۰ کیلوگرم است و وزن مدل ۱۵۰ سانتی متری حدود ۷ کیلوگرم است و می‌تواند ۳ کیلوگرم مهمات حمل کند.

همچنین برد پروازی این پهپاد به ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد و می‌تواند با سرعتی بیش از ۲۷۰ کیلومتر در ساعت و در ارتفاعی بین ۳۰۰ تا سه هزار متری پرواز کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین