|
| کد مطلب: ۱۰۳۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد

عکس| «شب برقی هوشمند» چانگان به ایران می‌آید؟

چانگان از نسخه هیبریدی شارژی CS۷۵ Plus رونمایی کرد که در جریان همایش «شب برقی هوشمند» به نمایش گذاشته شده است.

عکس| «شب برقی هوشمند» چانگان به ایران می‌آید؟
منبع: دیجیاتو |

چانگان از نسخه هیبریدی شارژی CS۷۵ Plus رونمایی کرد. این نسخه که پسوند iDD را در نام خود دارد، در جریان همایش «شب برقی هوشمند» معرفی شد. پیشرانه این نسخه که شامل یک موتور ۱.۵ لیتری و یک موتور برقی است، درمجموع ۳۱۱ اسب‌بخار قدرت دارد. چانگان مدعی است این نسخه در هر صد کیلومتر فقط و فقط ۰.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

طراحی به‌روز و قابل‌قبول

براساس برنامه‌ریزی‌های چانگان، این خودروی هیبریدی شارژی از ماه آوریل وارد بازار خواهد شد و به رقابت با بی‌وای‌دی سانگ پلاس DM-i خواهد پرداخت. از لحاظ طراحی، CS۷۵ Plus iDD دنباله‌روی محصولات جدید کمپانی است و جلوپنجره V شکل بزرگ را می‌توان شاخص‌ترین ویژگی ظاهری آن دانست. چراغ‌های این کراس‌اوور هیبریدی شارژی ساختاری باریک دارند و با یک نوار LED به هم متصل شده‌اند.

چانگان CS75 پلاس هیبریدی

در نمای عقب، چراغ‌های چانگان CS۷۵ پلاس هیبریدی حرف انگلیسی Y را در ذهن تداعی می‌کنند. همانند بسیاری از مدل‌های جدید، چراغ‌های این خودرو نیز سرتاسری هستند. چانگان این کراس‌اوور کوچک را به دو خروجی اگزوز روی سپر تجهیز کرده است که البته تزئینی هستند و خروجی‌های واقعی در زیر سپر قرار دارند! سپر ساختاری اسپرت دارد و مه‌شکن حاضر در قسمت میانی آن خودروهای فرمول یک را یادآوری می‌کند.

چانگان CS75 پلاس هیبریدی

چانگان CS۷۵ پلاس هیبریدی در نمای جانبی طراحی پویا و مدرنی دارد. در این نما المان‌هایی مثل رینگ‌های ۱۹ اینچی ، خط شانه نسبتاً ضخیم، ریل‌های سقفی، اسپویلر انتهای سقف و پورت شارژ روی گلگیر عقب جلب‌توجه می‌کنند. این کراس‌اوور هیبریدی روی تایرهایی با مشخصات ۲۲۵/۵۵ R۱۹ حرکت می‌کند.

نمای جانبی

از نظر ابعاد باید گفت کراس‌اوور چانگان CS۷۵ پلاس هیبریدی طول، عرض و ارتفاعی به‌ترتیب برابر با ۴۷۰۰، ۱۸۶۵ و ۱۷۱۰ میلی‌متر دارد. فاصله محوری هم برابر با ۲۷۱۰ میلی‌متر است. با چنین ابعادی، جثه چانگان CS۷۵ Plus iDD را می‌توان مشابه با جثه هیوندای سانتافه تصور کرد.

چانگان کراس‌اوور هیبریدی خود را به چند دوربین در جلو و عقب تجهیز کرده است. وجود این دوربین‌ها نشان می‌دهد CS۷۵ Plus iDD به سیستم‌های کمک راننده مجهز است و احتمالاً از فناوری خودران سطح ۲ بهره می‌برد.

چانگان CS75 پلاس هیبریدی

مشخصات فنی چانگان CS۷۵ پلاس هیبریدی

پیشرانه هیبریدی چانگان CS۷۵ Plus iDD متشکل از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربو و یک موتور برقی است. موتور بنزینی توانایی تولید ۱۶۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. قدرت تولیدی موتور برقی هم به ۱۴۷ اسب‌بخار می‌رسد. چانگان شتاب ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر CS۷۵ Plus iDD را ۳.۶ ثانیه و شتاب ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر را ۴.۵ ثانیه اعلام کرده است. همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره شد، این کمپانی چینی مصرف سوخت محصول جدیدش را مطابق با استاندارد NEDC تنها ۰.۹ لیتر عنوان می‌کند.

نمای عقب

وظیفه تغذیه موتور برقی را پک باتری ۲۸.۳۹ کیلووات‌ساعتی بر عهده دارد. براساس استاندارد NEDC، چانگان CS۷۵ Plus iDD قادر است تا ۱۵۰ کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی طی کند. به‌لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، ۸۰ درصد از ظرفیت باتری این خودرو در عرض ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود. در رابطه با قیمت چانگان CS۷۵ پلاس هیبریدی فعلاً اطلاعاتی موجود نیست.

ارسال نظر

پربازدیدترین