|
| کد مطلب: ۱۰۳۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد

عکس| شکست مفتضحانه رقیب روسی آیفون

روس‌ها که به دنبال معرفی یک رقیب برای آیفون در کشور خودشان بودند، شکست سختی خوردند. گوشی بومی این کشور که مدتی به عنوان رقیب و قاتل آیفون تبلیغ می‌شد، تنها ۹۰۵ دستگاه فروش رفته است!

عکس| شکست مفتضحانه رقیب روسی آیفون
منبع: گجت نیوز |

در چندسال اخیر بسیاری از گوشی‌ها با لقب قاتل آیفون شناخته می‌شدند. سامسونگ، ال جی، بلک بری، پالم و … همگی رقبایی برای آیفون ساختند که تقریبا همگی شکست سختی خوردند. حالا جدیدترین قاتل آیفون که عمر کوتاهش بسیار زودتر از عمر یکی از گوشی‌های اپل به پایان رسید، گوشی بومی روس‌ها است.

تقریبا یک سال پیش که جنگ اوکراین و روسیه آغاز شد، بسیاری از شرکت‌ها تصمیم گرفتند از روسیه خارج شوند. یکی از این شرکت‌ها اپل بود که فروش گوشی‌های آیفون را متوقف کرد. کرملین همچنین به کارمندان و نیروهایش اعلام کرده بود از استفاده از گوشی‌های ساخته شده توسط اپل خودداری کنند.

قاتل روسی آیفون

دولت روسیه در جواب نگرانی برخی از کاربران از کاربران اعلام کرد یک جایگزین مناسب برای گوشی‌های آیفون اپل دارد. این‌جا بود که یکی از شرکت‌های فعال در حوزه صنایع دفاعی در روسیه، تصمیم گرفت رقیب آیفون با نام آیا تی وان (AYYA T1) بسازد.

فقط ۱۸ درصد که از گوشی‌های AYYA T1 به خریداران حقیقی فروخته شد

شرکت سازنده این گوشی توانست تنها کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه از گوشی‌های قاتل آیفون را به دست برساند. این شرکت ۵۰۰۰ دستگاه از آیا تی وان را تولید کرد که سرنوشت اکثر گوشی‌های تولید شده هنوز مشخص نیست.

مدیران شرکت سازنده این مدل اعلام کردند آمار فروش گوشی یک ایراد آماری بوده اما با این حال دلیلی منطقی برای افت قیمت این مدل به تنها ۱۴۰ دلار ارائه نکردند.

نسخه مخصوص مشتریان حقیقی این گوشی به اندروید ۱۱ مجهز شده بود و نسخه ویژه کارمندان دولتی از سیستم عامل مخصوص روس‌ها با نام Aurora استفاده می‌کرد. اگر اطلاعات منتشر شده درست باشند، ۲۰۰۰ دستگاه از این گوشی به کارمندان و نیروهای دولتی روسیه فروخته شده است.

قاتل روسی آیفون چه مشخصاتی داشت؟

خرید آیفون

قاتل روسی آیفون که با توجه آمار فروش خنده‌دارش (که از فروش گوشی‌های آیفون در یک بازه یک ساعته هم احتمالا کمتر است) به یک نمایشگر ال سی دی با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز مجهز شده بود. رزولوشن صفحه نمایش گوشی AYYA T1 هم ۷۲۰ در ۱۶۰۰ است.

این گوشی با تراشه پی ۷۰ مدیاتک که ۱۲ نانومتری است، حتی شانس شکست گوشی‌های پایین‌رده امروزی را هم به سختی پیدا می‌کرد. حافظه رم این گوشی ۴ گیگابایت، دوربین اصلی ۱۲ و ۵ و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی است.

باتری این گوشی ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و با استفاده از یک درگاه یو اس بی تایپ سی شارژ می‌شود. همان طور که انتظار دارید، خبری از پشتیبانی از شبکه ۵ جی نیست. حافظه داخلی آیا تی وان ۱۲۸ گیگابایت است و از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند.

در هر حال اگر به یکی از حرفه‌ای‌ترین قاتلان آیفون علاقه دارید، می‌توانید گوشی آیا T1 را در روسیه پیدا کنید! احتمالا با وضع فروش این گوشی، بتوانید آن را با قیمتی کمتر از ۱۴۰ دلار هم بخرید.

ارسال نظر

پربازدیدترین