|
| کد مطلب: ۱۰۲۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

من قنبر بقال هستم؛ افسر روس، محمدباقر چهارده ساله ام را با تفنگ کشت/ یک ورق از جنایت شوروی در ایران

سندی تاریخی وجود دارد که طبق آن یک افسر ارتش سرخ اتحاد جماهیر سوروی به یک کودک 14ساله که در حال بازی بوده شلیک کرده است.

من قنبر بقال هستم؛ افسر روس، محمدباقر چهارده ساله ام را با تفنگ کشت/ یک ورق از جنایت شوروی در ایران

طبق این سند فردی بنام قنبر نامه ای را به وزارت کشور ارسال کرده و در آن ضمن گزارش قتل فرزندش نوشته است که ادرات دولتی مشهد برایش کاری نکرده اند.

در بخشی از این نامه که در تاریخ 18فروردین 1321(زمان اشغال ایران توسط انگلیس و شوروی) ارسال شده آمده است:

HtbOXBxovXFn

محترماً به عرض می‌رساند اینجانب قنبر، ولد مرحوم محمدطاهر، فرزندی داشتم موسوم به محمدباقر به سن 14 ساله. در تاریخ 5 محرم‌الحرام و بعد از ظهر در موقعی که در باغ علم داشت با اطفال دیگر مشغول بازی بوده، بدون جهت ارتش سرخ دولت شوروی فدوی‌زاده را هدف گلوله قرار داده. به تمام دوائر دولتی مشهد عریضه تظلم تقدیم داشتم. ابداً نتیجه حاصل نشد و جواب کافی به فدوی ندادند.استدعای عاجزانه دارم رسیدگی و احقاق حق فرمایند.

 

در سند دیگری که توسط مقام انتظامی مشهد تهیه شده آمده است که افصر روس به نوجوان 14ساله ایست داده و چون توجه نکرده به او شلیک کرده است!

در این سند آمده است:

ریاست دایره سرکلانتری

ساعت ۱۷/۳۰ روز ۲ ماه جاری عبدالرحمان کماندان افسر شوروی به کلانتری آمده و اظهار داشت که یک نفر ناشناس در جاده شهرنو عبور نموده، مأمورین پاسگاه مربوطه ایست داده، ایست نکرده، به وسیله تیر او را مقتول نموده فوراً مراتب را به وسیله یادداشت به آقای دادستان و پزشک قانونی و به مقامات مربوطه اطلاع داده، بعداً معلوم شد شخص مقتول محمدباقر 14 ساله فرزند قنبر بقال بوده که برای جمع آوری هیزم به اطراف شهرنو رفته و هدف تیر واقع گردیده است.

پدر مقتول هم قضایا را مطلع و خودش رفته جسد را تحویل گرفته، صبح روز بعد پس از معاینه پزشک و تشریفات قانونی اجازه دفن داده شد...

00000000

 

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین