|
| کد مطلب: ۱۰۱۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد

متهم ردیف اول پرونده هواپیمای اوکراینی از پارسال تا امسال همه موهایش سفید شده

سیدمحمود علیزاده‌ طباطبایی، وکیل برخی از خانواده‌های قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی ضمن تایید خبر اتمام کار بررسی این پرونده در دادگاه از ابهامات در جریان بررسی این پرونده می‌گوید.

متهم ردیف اول پرونده هواپیمای اوکراینی از پارسال تا امسال همه موهایش سفید شده

او گفت:کار دادگاه به اتمام رسیده است اما  ابهامات جدی هنوز برای خانواده‌ها و وکلا مطرح است. مهمترین ابهام فعلی برای ما نحوه نگهداری متهم ردیف اول یعنی همان اپراتور است. او را از روز نخست بعد از این اتفاق تلخ در سوئیتی به صورت انفرادی نگهداری کردند در حالی که از همان ابتدا مقامات مسئول به صورت مکرر اعلام کردند که او تنها مرتکب خطای انسانی شده اســت. در دادگاه هم ما این مساله را مطرح و نسبت به آن اعتراض کردیم. او در تمام این مدت در یک سوئیت به صورت انفرادی بوده است. از سال گذشــته تا امسـال و در فاصله دو دادگاه که او را دیدم، تمام موهایش سفید شده و انگار ۱۰ سال پیر شده بود.

او گفت:متهم ردیف اول متهم است به‌ قتل شبه عمد و لغو دستور یعنی بند ب ماده ۳۷ که محاربه است. متهم ردیف دوم و سوم متهم به لغو دســتور یعنی محاربه و متهم‌های ردیف چهارم تا دهم هم اتهامشان اهمال در انجام وظیفه است. بر اساس کیفرخواست اتهاماتشان این است. از نظر حقوقی به هر جهت این اتفاق قتل عمد است.. در این پرونده مطابق قرارداد نیروهای مســلح این کاربر ســامانه تور M۱ اجازه شلیک نداشته و اگر هدفی را می‌دید باید به مقامات بالاتر اطلاع می‌داد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین