|
| کد مطلب: ۱۰۱۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد

مدیر عامل اپل در سال ۲۰۲۳ چقدر دستمزد می گیرد؟

دستمزد کوک حدود 40 درصد کاهش یافته است؛ او در سال 2022، 99 میلیون دلار در سال دریافت می‌کرد.

مدیر عامل اپل در سال ۲۰۲۳ چقدر دستمزد می گیرد؟
منبع: دیجیاتو |

سهامداران اپل با برگزاری یک نشست سالانه تصمیم گرفتند که « تیم کوک »، مدیرعامل این شرکت، در صورتی که غول کوپرتینویی به تمام اهداف مالی خود دست پیدا کند، نزدیک به  50 میلیون دلار  حقوق و دستمزد (Compensation) دریافت کند.

جزئیات حقوق و دستمزد مدیرعامل اپل

همان‌طور که بلومبرگ گزارش می‌دهد، مدیرعامل اپل قرار است  3 میلیون دلار  حقوق پایه،  6 میلیون دلار  پاداش نقدی و سهام جایزه‌ای به ارزش تقریبی  40 میلیون دلار  دریافت کند. همان‌طور که قبلاً هم گفته شده بود، دستمزد کوک حدود 40 درصد کاهش یافته است؛ او در سال 2022،  99 میلیون دلار  در سال دریافت می‌کرد. همچنین دستمزد او با عملکرد کلی شرکت ارتباط نزدیکی دارد و این کاهش دستمزد پس از ناراحتی سهامداران از بسته پرداختی او ایجاد شد.

سهامداران اپل طرح پیشنهادی را تصویب کرده‌اند که براساس آن، حقوق و دستمزد مدیران این شرکت با رأی سالانه تعیین می‌شود و سایر مدیران اپل در سال 2023 هر کدام حدود 27 میلیون دلار درآمد خواهند داشت. ازجمله مدیرانی که براساس این طرح پیشنهاد حدود 27 میلیون دلار در سال درآمد خواهند داشت، می‌توان به «جف ویلیامز»، مدیر ارشد عملیات، «کاترین آدامز»، مشاور عمومی، «کریگ فدریگی»، رئیس بخش نرم‌افزار، «ادی کیو»، رئیس بخش خدمات و «لوکا ماستری»، مدیر ارشد مالی آن اشاره کرد.

جلسه روز گذشته سهامداران اپل به‌صورت مجازی برگزار شد و بلومبرگ توضیح می‌دهد که مدیران اپل در طول این جلسه به‌عنوان Memojis حضور پیدا کرده بودند. اپل همچنین در جریان این جلسه ویدیوهایی را به نمایش گذاشت که محصولات فعلی آن را نشان می‌داد.

مدیران عامل که مسئول اداره و تصمیم‌گیری‌های شرکت هستند، به‌شکل حقوق، پاداش، اختیار سهام و مزایای دیگر، پاداش مدیریت را دریافت می‌کنند؛ درواقع این پاداش نشان‌دهنده ارزشی است که برای سازمان به ارمغان می‌آورند. برای جذب و حفظ استعدادهای برتر، شرکت‌ها بسته‌های پاداش رقابی را به مدیران عامل ارائه می‌کنند که با هدف ایجاد انگیزه برای دستیابی به اهداف شرکت طراحی شده‌اند. علاوه‌بر‌این، بسته‌های پاداش اغلب به عملکرد مالی شرکت گره خورده‌اند؛ بنابراین اگر یک شرکت عملکرد خوبی داشت، پاداش مدیرعامل آن نیز افزایش می‌یابد.

ارسال نظر

پربازدیدترین