|
| کد مطلب: ۱۰۰۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

این یک سوال بی ربط است:پیاز قرمز بهتر است یا سفید؟!

تفاوت پیاز قرمز و سفید در چیست؟ پیاز تند بهتر است یا شیرین؟

این یک سوال بی ربط است:پیاز قرمز بهتر است یا سفید؟!
منبع: برنا |

 از آنجایی که پیاز یک عضو ثابت در اکثر غذاهاست، احتمالا این سوالات برای هر آشپزی پیش می‌آید. اگرچه همه گونه‌های پیاز گیاهانی یکسان هستند، اما در طعم، بو و استفاده کلی از آن‌ها تفاوت‌های ظریفی وجود دارد.

پیاز زرد

پیاز زرد یک پیاز همه‌منظوره است و استفاده از آن، رایج‌تر از انواع دیگر است. این نوع پیاز، طعم قوی و شیرینی دارد و هرچه پخته شود، از تندی آن کاسته و شیرین‌تر می‌شود. بزرگی این گونه از پیاز، معمولا به اندازه یک مشت است. پوسته بیرونی آن سفت است و لایه‌های گوشتی و آبداری دارد.

پیازهای زرد، همان پیازهایی هستند که هنگام برش‌دادن باعث گریه شما می‌شوند. این امر، به دلیل وجود گوگرد زیاد در آن‌هاست که در نهایت، سبب طعم و بوی قوی و تندی آن هم می‌شود. با وجود زردی پوست این پیاز، گوشت آن سفیدرنگ است.

پیاز سفید

پیاز سفید، هم در پوست بیرونی و هم در گوشت داخلی سفیدرنگ است. پیاز سفید در مقایسه با نوع زرد آن، طعم ملایم‌تر و شیرین‌تری دارد. همین ویژگی، آن را به یک گزینه مناسب‌تر برای مصرف خام یا همراه با سالاد تبدیل می‌کند. پیاز سفید، نسبت به پیاز زرد بافت نرم‌تری دارد و پوسته آن نازک‌تر و کاغذی‌تر است. همچنین این نوع پیاز، محتوای آب بالایی دارد که باعث تردی آن می‌شود.

پیاز قرمز

پیاز قرمز، شیرین و به‌اندازه کافی ملایم است؛ در نتیجه می‌توان آن را به‌صورت خام مصرف کرد. پیاز قرمز، از نظر عطر و طعم شبیه پیاز زرد است. با این حال، لایه‌هایش آب و لطافت نوع زرد پیاز را ندارد. پیاز قرمز بیشتر در غذاهای خام یافت می‌شود. این نوع پیاز در مقایسه با پیازهای دیگر، طعم ملایم و شیرین‌تری دارد؛ به همین دلیل برای تهیه ساندویچ‌های سرد و سالاد مناسب است.

تفاوت پیاز قرمز و سفید و زرد

با توجه به تعریفی که از هر نوع پیاز ارائه دادیم، تفاوت پیاز قرمز و سفید و زرد، در چند جمله زیر خلاصه می‌شود.

پیاز زرد قوی‌ترین طعم را دارد و برای پخت‌وپز مناسب است.

پیاز سفید ملایم‌تر از نوع زرد آن است. هم مصرف خام دارد و هم در پخت‌وپز استفاده می‌شود.

پیاز قرمز، شیرین‌ترین و ملایم‌ترین طعم را در انواع پیاز دارد. بهترین مورد مصرف آن به‌صورت خام است.

بالاخره کدام نوع پیاز بهتر است؟

 سوال‌هایی، چون پیاز زرد بهتر است یا سفید، پیاز تند بهتر است یا شیرین و امثالهم، اساسا جواب مشخصی ندارند؛ زیرا استفاده از نوع درست پیاز، بستگی به نوع استفاده شما دارد.

 مهم، این نیست که چه نوع پیازی انتخاب می‌کنید. فقط حتما پیاز را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

ارسال نظر

پربازدیدترین