|
| کد مطلب: ۱۰۰۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد

نیمی از مردم جهان تا سال ۲۰۳۵ درگیر اضافه وزن هستند

فدراسیون جهانی چاقی در گزارش خود هشدار می‌دهد که سیاست‌گذاران باید برای تغییر آینده دست به اقداماتی بزنند.

نیمی از مردم جهان تا سال ۲۰۳۵ درگیر اضافه وزن هستند
منبع: دیجیاتو |

براساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شده است، اگر اقدامات قابل‌توجهی انجام نشود، نیمی از جمعیت جهان تا سال  2035 چاق  خواهند بود یا  اضافه وزن  خواهند داشت.

38 درصد از جمعیت جهان (تقریباً 2.6 میلیارد نفر) دارای اضافه وزن یا چاق هستند. براساس گزارش‌های جدیدی که توسط فدراسیون جهانی چاقی منتشر شده است، اگر شرایط در آینده تغییر نکند، انتظار می‌رود این میزان در مدت دوازده سال به  51 درصد  افزایش پیدا کند. علاوه‌براین، در ادامه گزارش آمده است که نرخ چاقی به‌ویژه در میان کودکان و کشورهای با نرخ درآمد پایین رو به افزایش است.

«لوئیس باور»، رئیس فدراسیون جهانی چاقی، با اعلام این داده‌های هشدارآمیز توضیح داد که برای جلوگیری از بدترشدن وضعیت، سیاست‌گذاران موظفند تا هم‌اکنون کارهایی را انجام دهند.

او در بیانه خود گفت:

«این موضوع نگران‌کننده است. به‌ویژه که شاهد افزایش سریع نرخ چاقی در میان کودکان و نوجوانان هستیم. دولت‌ها و سیاست‌گذاران سراسر جهان باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از انتقال هزینه‌های بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی به نسل جوان انجام دهند.»

گزارش این فدراسیون نشان می‌دهد که تا سال 2035، میزان چاقی و کودکان دارای اضافه وزن می‌تواند به 175 میلیون برای دختران و 208 میلیون برای پسران برسد که این میزان در مقایسه با سال 2020، دوبرابر است. نویسندگان توضیح داده‌اند که هدف آن‌ها سرزنش افراد نیست، بلکه با ارائه این گزارش خواستار تمرکز بر عوامل اجتماعی، بیولوژیکی و محیطی درگیر در شرایط هستند.

در ادامه گزارش همچنین نشان داده شده است که نرخ چاقی در کشورهای فقیر افزایش بسیار زیادی پیدا کرده و آن‌ها کمترین آمادگی را برای مقابله با آن دارند. از هر 10 کشوری که انتظار می‌رود در آینده نرخ چاقی آن‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد، 9 مورد، کشورهای با درآمد متوسط یا پایین در آسیا و آفریقا هستند.

«راشیل جکسون لیچ»، مدیر علوم این فدراسیون، هشدار داد که بدون اقدامات بزرگ، کشورهای فقیر متحمل عواقب سنگینی خواهند شد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین