|
| کد مطلب: ۹۶۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد

آمریکا بالون چینی را سرنگون کرد + ویدئو

منابع خبری اعلام کردند ارتش آمریکا بالون چینی را بر فراز ایالت کارولینا سرنگون کرده است.

آمریکا بالون چینی را سرنگون کرد + ویدئو

منابع خبری اعلام کردند که آمریکا بالون چینی را سرنگون کرده است. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دستور سرنگونی بالون چین را صادر کرده بود. ناو آمریکای «یو اس اس کارتر هال» در سواحل کارولینا مستقر شده است تا مأموریت جمع آوری بقایای بالون چینی را انجام دهد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در خصوص این بالون ادعا کرد: بالون چینی که توسط ارتش آمریکا سرنگون شد برای نظارت بر تاسیسات استراتژیک ایالات متحده استفاده می‌گردید.

شبکه سی ان ان هم به نقل از مسئولان سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا گزاش داد ممنوعیت پرواز بر فراز کارولینای شمالی و جنوبی پس از سرنگون شدن بالون چینی لغو شده، ولی توقف پروازها در سه فرودگاه این دو ایالت به مدت دو ساعت تمدید شده است.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام آمریکای اعلام کرد بالون چینی با شلیک جنگنده‌های ارتش آمریکا سرنگون شد.

وزارت دفاع آمریکا هم اعلام کرد: تصمیم گرفتیم بالون چینی را در منطقه‌ای غیرمسکونی و بر فراز اقیانوس اطلس سرنگون کنیم. خط پرواز بالون چینی بر فرار مراکز حساس آمریکا بود. وزارت دفاع آمریکا با اعلام اینکه بالون چینی با دستور مستقیم جو بایدن سرنگون شد؛ مدعی شد: مأموریت بالون چینی جاسوسی از مراکز حیاتی در آمریکا بود.

آمریکا مدعی بود که این بالون چینی اهداف جاسوسی داشته، ولی چین با رد ادعای آمریکا اعلام کرده بود که این بالون صرفا تحقیقاتی و غیرنظامی برای پیش بینی‌های آب و هوایی بوده است.

ساعتی پیش سخنگوی اداره هوانوردی فدرال آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالیت سه فرودگاه در ایالت کارولینای آمریکا به دلیل عبور یک بالون چین از این منطقه متوقف شده است. دولت آمریکا همچنین حریم هوایی نزدیک ساحل میرتل را از ساعت ۱۲:۴۵ بعد از ظهر تا ساعت ۲:۴۵ بعد از ظهر به منظور دفاع از حریم ملی هوایی بسته است.

ارسال نظر

پربازدیدترین