|
| کد مطلب: ۱۰۸۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد

تصاویر اولین ویدئویی که در یوتیوب منتشر شد!

اولین ویدئوی وب‌سایت یوتیوب، ۱۸ سال پیش توسط فردی به نام کریم جاوید با عنوان "من در باغ وحش" منتشر شد. او در این ویدیو می گوید:«خب، ما الان اینجا مقابل فیل‌ها هستیم. نکته جالب درباره این جانورها این است که آنها واقعا خرطوم‌های بلندی دارند و این خیلی باحال است. حرف‌های زیادی می‌توان در این‌باره گفت.»

منبع: همشهری |

جاوید یکی از بنیان‌گذاران یوتیوب بود که ویدئو را یک ماه قبل از راه‌اندازی نسخه بتای یوتیوب در ماه می سال ۲۰۰۵ منتشر کرد و بعد از جدایی‌اش از کمپانی یوتیوب در سال ۲۰۰۵، تبدیل به یکی از منتقدان اصلی تغییرات جدید در این پلتفرم شد. در آن زمان ایده اعضای تیم یوتیوب، این بود تا از آن به عنوان یک سایت دوست‌یابی استفاده کنند که قابلیت ایجاد و انتشار ویدئوهای آنلاین و به اشتراک گذاشتن آن وجود داشته باشد.

طبق گزارش منتشره در نیویورک تایمز، جاوید سال ۲۰۰۶، حدود ۱۳۷ هزار سهم از سهام شرکت گوگل را به دست آورد که ارزشش در آن زمان حدودا ۶۴ میلیون دلار بود. او سال ۲۰۱۳ مخالفتش را با الزام کاربران یوتیوب برای داشتن حساب در Google+ برای به اشتراک گذاشتن نظراتشان در یوتیوب ابراز کرد.

به گزارش وب سایت fresherslive، دارایی خالص این مهندس نرم افزار آمریکایی که اصالتی بنگلادشی دارد، در سال ۲۰۲۳، حدود ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین