|
| کد مطلب: ۹۳۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد

10 ورزش پولساز دنیا معرفی شدند / فوتبال چندم است ؟

۱۰ رشته ورزشی پردرآمد دنیا معرفی شدند.

10 ورزش پولساز دنیا معرفی شدند / فوتبال چندم است ؟
منبع: رکنا |

وقتی اسم پردرآمدترین ورزش‌های جهان و ثروتمندترین ورزشکاران به گوشتان می‌خورد، احتمالا تصور می‌کنید که فوتبال در صدر این جدول قرار می‌گیرد، اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید در واقع ستاره‌های درخشان رشته‌هایی همچون تنیس، گلف، بوکس و… در مقایسه با سرشناس‌ترین فوتبالیست‌ها، دستمزدهای بیشتری دریافت می‌کنند؛ اما همچنان دستمزد همه فوتبالیست‌ها در بالاترین رده درآمدی قرار دارد و به همین خاطر است که رویای فوتبالیست شدن از دوران کودکی در ذهن خیلی از پسر بچه‌ها شکل می‌گیرد.

در این مقاله به معرفی ورزش‌های پردرآمد و مبلغ قرارداد تعدادی از ستارگان آن ورزش می‌پردازیم؛ بنابراین از شما عزیزان دعوت می‌کنیم با ما همراه باشید.

۱- فوتبال

براساس برآوردهای انجام شده، نیمی از جمعیت جهان طرفدار فوتبال هستند و طرفداران این ورزش به حدود ۴ میلیارد نفر در سراسر دنیا می‌رسد؛ ورزش هیجان‌انگیز فوتبال بیش از هرجایی، در قاره‌های آمریکا و اروپا هوادار دارد. فوتبال نوینی که امروزه طرفدار آن هستیم، برای اولین بار در انگلستان رویت شد و به سرعت به کشورهای دیگر راه یافت.

فوتبال را می‌توان در صدر ورزش‌های پردرآمد قرارداد و مهم‌ترین ویژگی این ورزش آن است که علاوه بر خود بازیکنان، مسئولان و مدیران باشگاه‌ها نیز درآمدهای بسیار خوبی دارند و ثروتمند می‌باشند.

از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان نیز می‌توان به لیونل مسی و کریستیانو رونالدو اشاره کرد. مسی به عنوان بزرگترین بازیکن جهان کاپیتان تیم ملی آرژانتین است و تاکنون موفق به کسب ۶ جایزه توپ طلا شده است؛ وی با درآمد ۱۳۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱، توانست رتبه دوم را در بین ۱۰ ورزشکار ثروتمند سال کسب کند. رونالدو، مهاجم تیم منچستریونایتد نیز با ثبت ۷۸۰ گل رسمی، به یکی از حرفه‌ای‌ترین و ثروتمندترین بازیکنان جهان تبدیل شده و در جایگاه سوم ورزشکاران ثروتمند سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

۲- راگبی

راگبی یا همان فوتبال محبوب آمریکایی در قرن ۱۹ از انگلیس آغاز شد. در حال حاضر راگبی در جهان حدود ۴۷۵ میلیون نفر طرفدار دارد؛ امروزه این ورزش به صورت عمده در نیوزلند، ولز، فیجی، تونگا، جورجیا، ساموآ و ماداگاسکار محبوبیت دارد اما متاسفانه همچنان عده‌ای در جهان این ورزش را به عنوان یک ورزش آماتور جزئی استفاده می‌کنند. رنه داکوتا، ثروتمندترین بازیکن فوتبال آمریکایی جهان، با درآمد ۱۰۷.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ توانست جایگاه چهارمین ورزشکار ثروتمند جهان را از آن خود کند.

۳- بسکتبال

ورزش بسکتبال جزو یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها به خصوص در اسپانیا و آمریکا است که از سال ۱۸۹۰ به صورت جدی شکل گرفت. به طور کلی روی این ورزش پرهیجان سرمایه‌گذاری‌هایی با رقم‌های بالا انجام می‌شود و بسکتبالیست‌ها هم همانند اعضای بسیاری از رشته‌های دیگر از طریق قرارداد کمپانی ها، تبلیغات، شرط‌بندی و… کسب درآمد می‌کنند. لبرون جیمز بسکتبالیست حرفه‌ای آمریکایی توانست در سال ۲۰۲۱، با درآمد ۹۶.۵ میلیون دلار به عنوان یکی از ثروتمندترین ورزشکاران جهان شناخته شود.

۴- هاکی روی یخ

هاکی نوعی ورزش است که در ابعاد مختلف باندی، هاکی روی یخ و هاکی روی زمین ارائه می‌شود. هاکی به عنوان سومین ورزش محبوب جهان شناخته می‌شود و در کشورهایی نظیر اروپای شرقی، اروپای شمالی، کانادا و ایالات متحده آمریکا این ورزش بسیار محبوبیت دارد.

اما شاید باورش برایتان سخت باشد که تاریخچه این ورزش به ۶۰۰ سال پیش از میلاد باز می‌گردد و مواد آن نیز در ابتدا چرم، چوب پنبه و شاخ بوده است. کیم یونا، جوانترین ورزشکار زن هاکی روی یخ در میان پردرآمدترین ورزشکاران جهان می‌باشد که درآمدی در حدود ۹.۷ میلیون دلار دارد و در المپیک زمستانی کانادا، توانست مدال طلا این رشته را از آن خود کند.

۵- دوچرخه سواری

همه افراد از گوشه و کنار دنیا، پیر و جوان با این ورزش آشنا هستند اما شاید دیدن نام این ورزش در لیست ورزش‌های پردرآمد جهان برایتان عجیب باشد. در حال حاضر ثروتمندترین دوچرخه سواران جهان تادج پوگازار، کریس فروم و پریموش روگلیج می‌باشند.

۶- بیسبال

در ابتدا بیسبال صرفا به عنوان یک ورزش محبوب میان کودکان و در مدارس ایرلند و بریتانیا آغاز شد اما بازی مدرنی که امروزه از بیسبال می‌شناسیم، ریشه در آمریکای شمالی دارد؛ به همین خاطر بیسبال در کانادا، جمهوری دومنیکن و پورتوریکو بسیار محبوب است. امروزه در بیش از ۱۴۰ کشور جهان، این ورزش انجام می‌شود و در حال حاضر نام مایک قزل آلا در رتبه اول پر درآمدترین بازیکن‌های بیسبال به چشم می‌خورد.

۷- گلف

گلف برای اولین بار در قرن پانزدهم و در اسکاتلند آغاز گردید. احتمالا شما هم این ورزش را در فیلم‌ها و مختص پیرمردان ثروتمند دیده باشید؛ اما با شروع همه گیری کویید ۱۹، این ورزش به یک ورزش محبوب برای گروه‌های سنی مختلف تبدیل شد. از ثروتمندترین گلف بازان دنیا می‌توان به تایگر وودز، آرنولد پالمر و گرگ نورمن اشاره کرد.

۸- تنیس

تنیس یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در دنیا با بیش از ۱ میلیارد نفر هوادار می‌باشد. بازی تنیسی که امروزه آن را دنبال می‌کنیم، برای اولین بار در کشور فرانسه دیده شد و سپس به اروپا و دیگر کشورهای جهان نیز راه یافت. علت اینکه این ورزش در این لیست جای گرفته، رقم‌های بسیار بالای جوایز مسابقات تنیس و همچنین حقوق‌های بسیار بالایی که کمپانی‌های ورزشی به اعضای تنیس اعطا می‌کنند می‌باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، تنیس از قرن ۱۲ به عنوان یک بازی در فضای باز آغاز شد و سپس در قرن ۱۳ به عنوان یک بازی داخل سالنی شناخته شد؛ با این حال در قرن ۱۶ این ورزش نامگذاری گردید. راجر فدرر، تنیسور محبوب سوئیسی که مدت زیادی به دلیل مصدومیت نتوانسته در میادین حاضر شود، با درآمد ۹۰ میلیون دلار، توانسته در جایگاه ۱۶ ثروتمندترین ورزشکاران سال ۲۰۲۱ قرار بگیرد.

۹- کریکت

کریکت یکی از ورزش‌های مشهور با تعداد طرفدار تقریبی ۲ تا ۳ میلیارد است. این ورزش در هند، بنگلادش، پاکستان، انگلستان و سریلانکا از نظر رتبه بینندگان در صدر قرار دارد. از ثروتمندترین افراد این رشته می‌توان به جو روت، ویرات کهلی و تیم پین اشاره نمود.

۱۰- فرمول یک

فرمول یک یک مسابقه اتومبیلرانی است که رانندگان آن باید سریعترین اتومبیل‌های جهان را برانند. اگر عاشق رانندگی و سرعت هستید این رشته با ترکیب این دو فاکتور در کنارهم، علاوه بر هیجان بسیار بالا، برای شما درآمد خوبی نیز رقم می‌زند.

البته واضح است که هر کسی نمی‌تواند در این ورزش موفق شود و حتما نیاز است که مهارت بالایی داشته باشید. این رشته ورزشی بسیار گران و لاکچری را اگر در کنار خطر و ریسک بسیار بالای آن نیز تصور کنیم، احتمالا درک خواهیم کرد که درآمد طبیعی و معقولی دارد. همیلتون پرآوازه‌ترین راننده جهان است که ۷ عنوان قهرمانی فرمول یک دارد و در حال حاضر نیز برای تیم مرسدس بنز رقابت می‌کند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین