|
| کد مطلب: ۸۸۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد

رئال مادرید برای چهاردهمین بار قهرمان شد

تیم فوتبال رئال مادرید با پیروزی برابر لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۲-۲۰۲۱ رکورد خود به‌عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها را دست نیافتنی‌تر کرد.

رئال مادرید برای چهاردهمین بار قهرمان شد

بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 22-2021 بامداد امروز (یکشنبه) در ورزشگاه استاده فرانس شهر پاریس میان تیم‌های لیورپول و رئال مادرید برگزار شد که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود رئال مادرید به پایان رسید. تنها گل این بازی در دقیقه 59 توسط وینیسیوس جونیور با پاسی از فدریکو والورده به ثمر رسید.

در این بازی که به دلایل امنیتی (ورود گروه پرشماری از هواداران لیورپول به ورزشگاه بدون بلیت و درگیری هواداران دو تیم بیرون ورزشگاه که پلیس را مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور کرد) با نزدیک به 40 دقیقه تأخیر آغاز شد، لیورپول به شیوه همیشگی خود پرس از بالا و بازی هجومی را در دستور کار قرار داد و در سمت مقابل هم رئال مادرید مطابق معمول چشم به ضدحملات دوخت و در نهایت به وسیله همین تاکتیک هم به گل رسید، وقتی که دفع یک تهدید روی دروازه‌اش که به وسیله محمد صلاح شکل گرفته بود را به یک ضدحمله سرعتی تبدیل کرد.

به این ترتیب رئال مادرید پس از حذف چلسی در مرحله یک چهارم نهایی و منچسترسیتی در نیمه نهایی، سومین نماینده انگلیس را هم در کسب عنوان قهرمانی ناکام گذاشت تا خود برای چهاردهمین بار فاتح مهمترین تورنمنت باشگاهی جهان شود و رکوردش به‌عنوان پرافتخارترین تیم تورنمنت را دست نیافتنی‌تر کند و اما لیورپول که با انگیزه گرفتن انتقام شکست جنجالی چهار سال پیش خود مقابل همین رئال مادرید در فینال کیف پا به میدان گذاشته بود، باز هم در غلبه بر کهکشانی‌ها ناکام ماند و نتوانست هفتمین قهرمانی خود را کسب کند تا در کنار میلان به طور مشترک دومین تیم پرافتخار رقابت‌ها شود.

 

این نهمین تقابل رئال مادرید و لیورپول در لیگ قهرمانان (جام باشگاه‌ها) اروپا بود که با ثبت پنجمین شکست برای نماینده انگلیس به پایان رسید تا روند ناکامی‌های این تیم مقابل رقیب اسپانیایی ادامه پیدا کند و تعداد بازی‌های بدون برد متوالی‌اش برابر این تیم به شش مورد افزایش پیدا کند. همچنین این سومین تقابل دو تیم در فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا بود که حالا سهم رئال مادرید از آنها دو پیروزی است.

با این قهرمانی کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید که سال 2014 نیز با این تیم فاتح لیگ قهرمانان شده بود، ضمن تکمیل دوگانه‌اش با کهکشانی‌ها به اولین سرمربی تاریخ تبدیل شد که چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است. این پنجمین قهرمانی رئال مادرید از زمانی است که کارلتو برای اولین بار به انتظار 12 ساله کهکشانی‌ها برای فتح اروپا پایان داد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین