|
| کد مطلب: ۷۱۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد

حضور حداکثر ۱۵۰۰۰ تماشاگر در استادیوم‌های فوتبال آلمان

حضور حداکثر ۱۵۰۰۰ تماشاگر در استادیوم‌های فوتبال آلمان

با توجه به وضعیت مخاطره‌آمیز کرونا، در حال حاضر تنها ۱۵ هزار تماشاگر مجاز به حضور در استادیوم‌های فوتبال در آلمان هستند.

به گزارش آیند، دولت فدرال و روسای دولت‌‌های ایالتی توافق کردند که حداکثر از ۵۰ درصد ظرفیت ممکن در استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی استفاده شود. در مورد سالن‌های سرپوشیده هم از این پس تنها حضور ۵۰۰۰ تماشاگرمجاز خواهد بود.

استفاده از ماسک و رعایت قوانین مقابله با کرونا نیز ضروری است که بر اساس آن تنها واکسن‌زده‌ها و بهبود‌یافته‌گان کرونا در ورزشگاه پذیرفته می‌شوند. احتمال این وجود دارد که علاوه بر اینها تست کرونای منفی هم باید ارائه شود.

برخی از ایالات آلمان به این محدودیت‌های حداقلی بسنده نکرده و در رویکردی سخت‌گیرانه‌تر کلا با حضور تماشاگر در استادیوم‌ها مخالفند. انتظار می‌رود ایالت‌های بایرن، بادن- وورتمبرگ و زاکسن چنین رویه‌ای را در پیش گیرند.

مارکوس زودر، رئیس دولت ایالت بایرن گفت: «ما برگزاری مسابقات بدون تماشاگر را منطقی می دانیم و از فردا آن را در کابینه بایرن به تصویب خواهیم رساند.» او در ادامه اظهار داشت: «بسیار متاسفم که نتوانستیم به توافق برسیم زیرا برخی ایالت‌ها خواستار اجازه حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها هستند.»

لیگ فوتبال آلمان محدودیت تعداد تماشاگران را "به طور اصولی قابل پذیرش" می‌داند. "کریستیان زایفرت" رییس لیگ فوتبال آلمان اظهار امیدواری کرد: «این تصمیم دولت فدرال و ایالت‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت پاندمی کمک کند.»

به دلیل محدودیت‌های کرونا، برخی از تیم‌های فوتبال در بوندس‌لیگا بلیت‌‌ها و کارت‌های سالانه‌ای که از قبل فروخته بودند، را لغو کردند.

ارسال نظر

پربازدیدترین