|
| کد مطلب: ۴۷۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد

منچسترسیتی قربانی تصمیمات گواردیولا شد!

منچسترسیتی قربانی تصمیمات گواردیولا شد!

به گزارش آیندنیوز و به نقل از خبرورزشی، چلسی با توماس توخل، توانست پپ گواردیولا و منچسترسیتی را از رسیدن به رویای چهارگانه قهرمانی دور کند. پیروزی یک بر صفر مقابل حریف قدرتمند از شهر منچستر به این معنی است که چلسی در فینال جام حذفی مدعی قهرمانی این جام خواهد بود.

یک حرکت گروهی ایده‌آل با ضربه نهایی حکیم زیاش و در ادامه دفاع خوب تیمی باعث شد منچسترسیتی یکی از جام‌هایی که به طور بالقوه توانایی کسب آن در این فصل را داشت از دست بدهد. سیتی حالا فینال جام اتحادیه را مقابل تاتنهام در پیش دارد و در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان نیز به مصاف پاری‌سن‌ژرمن خواهد رفت، ضمن اینکه مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس نیز هست.

نقطه ضعف تیم های پپ

یکی از نکات مهم در تیمهای پپ گواردیولا اتکای او به دفاع‌های کناری است. او در مچسترسیتی هم برای تقویت کناره‌های خط دفاعی خود ۱۲۵ میلیون پوند هزینه کرده است. این فصل ژوائو کانسلو و اولکساندر زینچنکو معمولا در کناره‌های زمین برای این تیم به میدان رفته‌اند و عملکرد خوبی داشتند.

اما در نبرد شنبه شب به جای زینچنکو، بنژامن مندی بازی کرد اما در ومبلی کاملاً مشخص بود که توخل برای مهار دفاع‌های کناری سیتی برنامه داشت. ریس جیمز و بن چیلول خیلی بهتر از همتایان خود در تیم حریف عمل کردند و مدافع کناری سیتی را در زمین خودشان نگه داشتند و قدرت تهاجمی آنها را خنثی کردند. به طور ویژه چیلول بازیکن تاثیرگذاری بود که مدام به چلسی در طراحی حملات و ضدحملات کمک می‌کرد و او هفت نبرد از ۱۲ دوئل خود بر سر توپ را برنده شد، که از این نظر بهتر از همه مدافعان حاضر در زمین کار کرد. مندی هم مقابل جیمز و آسپیلیکوئتا کاری از پیش نبرد.

انتخاب اشتباه گواردیولا

رحیم استرلینگ از ابتدا در ترکیب منچسترسیتی قرار گرفته بود اما کیفیت پایین بازی او یکی از نکات مهمی بود که در این مسابقه به چشم آمد. استرلینگ که در چند هفته اخیر جایگاه خود را در ترکیب منچسترسیتی در لیگ و لیگ قهرمانان اروپا از دست داده است و در ۱۰ بازی گذشته فقط دو گل و یک پاس گل در کارنامه‌اش دیده می شود، روحیه خود را هم به ظاهر از دست داده است. اما تصمیم گواردیولا این بود که در او در این بازی در ترکیب ثابت باشد اما این طرح او جواب نداد و هافبک ۲۶ ساله انگلیسی شبی پر اشتباه را در نیمه‌نهایی جام حذفی پشت سر گذاشت.

وسواس گواردیولا به ضرر منچسترسیتی

سرمربی اسپانیایی سیتی در چند فصل اخیر با دست خودش موفقیت‌هایش را از بین برده است. او به این موضوع متهم است که به ویژه در بازی‌های مراحل حذفی بیش از حد ترکیب خود را تغییر می‌دهد و همین موضوع به قیمت از دست دادن جام در فصل‌های گذشته شده است مثل لیگ قهرمانان سال گذشته که با ترکیب عجیبی مقابل لیون قرار گرفت و مقابل این تیم ناکام ماند. او مقابل چلسی هم هشت تغییر نسبت به بازی با دورتموند در ترکیب خود ایجاد کرد و عملاً شیرازه تیم را از هم پاشید.

ارسال نظر

پربازدیدترین