|
| کد مطلب: ۲۵۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

رئال مادرید و مسی بهترین‌های لالیگا در سال ۲۰۲۰

رئال مادرید و مسی بهترین‌های لالیگا در سال ۲۰۲۰

به گزارش آیندنیوز و به نقل از ایسنا، رئال مادرید صدرنشین لالیگا در سال ۲۰۲۰ لقب گرفت. تیم زین الدین زیدان، سال را با کسب ۸۳ امتیاز به پایان رساند و از اتلتیکومادرید ۷۳ امتیازی پیش گرفت (دو بازی کمتر دارد). بارسلونا با ۶۸ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت (یک بازی کمتر). یکی از کلیدهای موفقیت رئال مادرید مرحله پایانی لالیگا پس از بازگشت مسابقات بود که به خاطر بحران کرونا متوقف شده بود. سفیدپوشان ۹ پیروزی و یک تساوی در ۱۰ بازی کسب کردند تا با پشت سر گذاشتن بارسلونا فاتح لالیگا شوند.

رئال مادرید پس از چهار سال این افتخار را کسب کرد و به سه سال حمکرانی بارسا پایان داد. آمار سفیدپوشان در سال ۲۰۲۰، تعداد ۲۶ پیروزی، پنج تساوی و تنها پنج شکست بود. این تیم ۶۵ گل به ثمر رساند و ۲۸ گل دریافت کرد. این آمار موجب شد مادرید در جایگاه نخست قرار بگیرد.

رده بندی سال ۲۰۲۰ انعکاس دهنده موضوعات دیگر هم بود مانند شرایط خوب اتلتیکو مادرید که یک سال را با رتبه دوم به پایان رساند. این موفقیت به شروع فوق العاده روخی بلانکو در فصل جاری برمی گردد. تیم دیگو پابلو سیمئونه با کسب یازده پیروزی، دو تساوی و تنها یک شکست سال را با صدرنشینی به پایان رساند، در حالی که دو امتیاز بیشتر و دو بازی کمتر از رئال مادرید داشت.

جدول ۲۰۲۰، سویا (۶۲ امتیازی) را به همراه رئال مادرید، اتلتیکو و بارسا در رتبه های سهمیه لیگ قهرمانان و ویارئال و گرانادا را در لیگ اروپا قرار می دهد. در انتهای جدول هم تیم های الچه، اسپانیول و اوئسکا جای می‌گیرند.

مسی ، برترین گلزن

مهاجم بارسلونا دوباره برترین گلزن سال شد. ستاره آرژانتینی چهار سال پیاپی است که در این زمینه بی رقیب است. آخرین بار لوییس سوارس در سال ۲۰۱۶ این عنوان را به دست آورد. درست است که مسی مانند گذشته گلزنی نمی کند اما در سال ۲۰۲۰ با به ثمر رساندن ۱۹ گل بالاتر از همه قرار گرفت. در جایگاه دوم جرارد مورنو با ۱۸ گل و رتبه سوم کریم بنزما با ۱۷ گل دیده می شوند. مسی در پاس گل هم بالاتر از همه قرار دارد (۱۶ پاس) و همچنین بیش از همه به سمت دروازه شوت کرد (۸۸) و ضرباتش به تیرک برخورد کرد (هفت بار). بازیکنی که بیش از همه از نقطه پنالتی گلزنی کرد اوکامپوس است که ۱۲ بار دروازه حریفان سویا را باز کرد.

ارسال نظر

پربازدیدترین