|
| کد مطلب: ۲۰۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد

آیا ژاوی بهترین بازیکن تاریخ اسپانیاست؟

آیا ژاوی بهترین بازیکن تاریخ اسپانیاست؟

به گزارش آیندنیوز و به نقل از فارس، ژاوی هرناندز به تنها بازیکن اسپانیایی حاضر در برترین بازیکنان تاریخ فوتبال از نگاه فرانس فوتبال لقب گرفت.

همین مسئله باعث شد تا رسانه‌های اسپانیایی با هیجان از حضور ژاوی در این لیست نام ببرند. برخی نیز معتقد بودند بازیکنان دیگری می‌توانست در این ترکیب قرار گیرد.

در گزارش زیر می‌خواهیم به برترین بازیکنان تاریخ فوتبال اسپانیا بپردازیم. آیا آنها لیاقت این را داشتند که در تیم منتخب تاریخ فوتبال قرار گیرند؟

*ایکر کاسیاس

کاپیتان تیم ملی اسپانیا در یورو 2008، جام جهانی 2010 و یورو 2012 جام قهرمانی را بالای سر برد. او در رئال مادرید نیز به یکی از برترین بازیکنان دنیا نام گرفت و توانست با لاروخا و کهکشانی‌ها بیش از 700 بازی را به ثبت رساند. کاسیاس به 3 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و 5 قهرمانی در لالیگا رسید.

*سرخیو راموس

مدافع 34 ساله فوتبال اسپانیا که اکنون یکی از بهترین مدافعان دنیاست قهرمان 4 دوره لیگ قهرمانان اروپا، 2 قهرمانی یورو، یک قهرمانی جام جهانی و 3 دوره لالیگا شده است.

او در ثانیه 92:48 توانست گل تساوی‌بخش رئال مادرید مقابل اتلتیکومادرید را در فینال لیسبون به ثمر رساند و به یکی از قهرمانان این باشگاه لقب گیرد.

سرخیو راموس به باسابقه‌ترین بازیکن اروپا در عرصه ملی نام گرفت و به عنوان یک مدافع، یکی از گلزن ترین مدافعان تاریخ فوتبال است. او نزدیک به 100 گل در دوران فوتبال خود به ثبت رسانده است.

*پپ گواردیولا

شاید گواردیولا را بارسلونا و سلطه‌ای که با فوتبال «تیکی تاکا» در دنیا ایجاد کرد، بشناسید. ستاره اسبق آبی‌اناری یکی از عناصر اصلی «تیم رویایی» یوهان کرویف بود.

او در دوران فوتبالی خود به 6 قهرمانی لالیگا و یک قهرمان لیگ قهرمانان اروپا رسید. با اینکه با تیم ملی اسپانیا نتوانست افتخاری را بدست آورد ولی در المپیک 1992 به یکی از بازیکنانی بدل شد که مدال طلا را کسب می‌کند.

*سرخیو بوسکتس

مارکا که یک رسانه مادریدی محسوب می‌شود، جمله جالبی در خصوص ستاره کنونی بارسلونا نوشت. این رسانه نوشت که ژاوی و اینیستا بدون بوسکتس نمی‌توانستند به این سطح دست یابند. چه در عرصه ملی و چه در عرصه باشگاهی، بوسکتس نقشی اساسی در تیم ایفا کرد.

هافبک تدافعی بارسلونا که لقب «الماس پنهان» را سالیان پیش کسب کرده بود،‌ یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی‌های تاریخ فوتبال است. او در بارسلونا به جام‌های فراوانی رسید و در تیم ملی اسپانیا نیز قهرمان دنیا و اروپا شد.

*ژابی آلونسو

ژابی آلونسو در کنار ژاوی، اینیستا و بوسکتس خط میانی فوق‌العاده‌ای در تیم ملی اسپانیا ساخته بودند. آلونسو در لیورپول به قهرمانی اروپا رسید و در رئال مادرید نیز لالیگا را بالای سر برد. او زیر نظر مربیان بزرگی چون گواردیولا، مورینیو و کارلو آنچلوتی کار کرد.

*آندرس اینیستا

مارکا در خصوص این بازیکن نوشت: چه می‌توانیم بگوییم؟ اینیستا مهمترین گل تاریخ فوتبال اسپانیا را به ثمر رساند.

در جام جهانی 2010، اینیستا روی پاس فابرگاس توانست در وقت‌های اضافی دروازه استکلنبرگ و تیم ملی هلند را باز کند و اسپانیا را برای اولین بار به مقام قهرمانی برساند. او یکی از تکنیکی‌ترین و بهترین هافبک‌های عصر خود بود و با اسپانیا و بارسلونا به هر چیزی که می‌خواست رسید. او حتی به نامزد کسب توپ طلا نیز لقب گرفت ولی در کنار ژاوی، این جایزه را به لیونل مسی باخت.

*لوئیس سوارس

بازیکن سابق بارسلونا که تنها بازیکن تاریخ فوتبال اسپانیا است که توپ طلا را در سال 1960 دریافت کرده است. سوارس در اینترمیلان نیز درخشان بازی کرد و توانست 3 بار اسکودتو را بالای سر ببرد و 2 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را با نراتزوری بدست آورد. درخشان‌ترین دوران تاریخ اینترمیلان با هدایت هررا و ستاره‌هایی چون مازولا و سوارس ممکن شد.

سوارس همچنین در یورو 1964 نیز قهرمان اروپا شد و توانست برای اولین بار اسپانیا را به قهرمان این رقابت برساند.

*رائول گونزالس

در سده جدید رائول به یکی از بهترین بازیکنان دنیا لقب گرفت. او در رئال مادرید به اسطوره بدل شد و توانست بیش از 700 بازی در این تیم به ثبت رساند. رائول 6 بار قهرمان لالیگا شد و 3 بار لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برد.

*دیوید ویا

هیچکسی بیشتر از دیوید ویا برای اسپانیا گل به ثمر نرسانده است. بی‌شک او نقشی اساسی در قهرمانی تیم ملی اسپانیا در یورو 2008 و جام جهانی 2010 ایفا کرد. او برای والنسیا درخشان بود و برای بارسلونا نیز گل فینال لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند.

دیوید ویا برای تیم ملی اسپانیا 59 گل به ثمر رسانده و به گلزن‌ترین بازیکن تاریخ لاروخا معروف است.

*فرانسیسکو خنتو

هیچ کس بیشتر از «پاکو خنتو» تاکنون قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشده است. او در رئال مادرید باشکوه دهه 50 و 60 نقشی اساسی در کنار دی‌استفانو و پوشکاش ایفا کرد و توانست 6 قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

او به همراه سوارس در جام ملت‌های اروپا توانست در سال 1964 قهرمان این رقابت شود.

خنتو 18 فصل برای رئال مادرید بازی کرد و توانست آمار 606 بازی و 178 گل را به ثبت رساند.

ارسال نظر

پربازدیدترین