|
| کد مطلب: ۱۱۷۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد

هشدار یوفا به عربستان

رئیس یوفا به عربستان درباره هزینه‌های سرسام‌آور در بازار نقل و انتقالات هشدار داد و گفت جذب ستاره‌های نامدار راه رسیدن به موفقیت در فوتبال نیست.

 هشدار یوفا به عربستان
منبع: ورزش3 |

تلاشهای همه‌جانبه عربستان در سال جاری برای جذب ستاره‌‌های نامدار فوتبال اروپا به این کشور با پرداخت مبالغ نجومی به آنها عده‌ای از دوست‌داران فوتبال در اروپا را نگران کرده است.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، با اعلام اینکه از این حرکات عربستانی‌ها برای جذب چهره‌های فوتبال اروپا نگران نیست به این کشور و مسئولانش هشدار داد که راه رسیدن به موفقیت در فوتبال هزینه‌های سرسام‌آور برای جذب ستاره‌های نام و نشان‌دار نیست.

فعالیت جدید عربستانی‌ها در بازار از ماه ژانویه و با جذب کریستیانو رونالدو به باشگاه النصر آغاز شد. این انتقال راه را برای دیگر انتقالهای بزرگ باز کرد و هم‌تیمی سابق او در رئال، کریم بنزما، هم در شروع تابستان به الاتحاد پیوست. در حال حاضر شایعات متعددی درباره احتمال پیوستن چندین ستاره بزرگ به تیمهای عربستانی مطرح است. بنزما

 بنزما

چفرین در یک مصاحبه در پاسخ به یک پرسش درباره اینکه آیا از انتقال ستاره‌های اروپا به عربستان نگران است گفت:" نه، نه، نگرانی وجود ندارد".

رئیس یوفا در ادامه به مسئولان فوتبال عربستان هشدار داد و گفت بهتر است به سوپرلیگ چین که تلاش مشابهی برای جذب ستاره‌های بزرگ داشت و در نهایت ناکام ماند، توجه کنند. چفرین در ادامه صحبتهایش گفت:" به نظر من این برای فوتبال عربستان اشتباه است. چرا اشتباه است؟ چون آنها باید روی آکادمی‌ها سرمایه‌گذاری کنند، باید مربیان خوب به خدمت بگیرند و سعی کنند بازیکنان بومی‌شان را بسازند. سیستمی که بازیکنانی را می‌خرد که تقریبا به پایان عمر فوتبالی‌شان رسیده‌اند سیستمی نیست که با آن بتواند فوتبال را پیشرفت داد. چین همین اشتباه را کرد. یک فوتبالیست را اسم ببرید که از نظر سنی در اوج فوتبالش باشد و به عربستان رفته باشد؟"

یوفا

ارسال نظر

پربازدیدترین