|
| کد مطلب: ۱۱۵۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد

هیات مدیره جدید پرسپولیس لو رفت

مجمع باشگاه پرسپولیس در شرایطی یکشنبه برگزار خواهد شد که انتظار می‌رود خروجی آن تغییرات در بخشی از مدیریت سرخ‌ها باشد.

 هیات مدیره جدید پرسپولیس لو رفت
منبع: ورزش3 |

این یکی از جامع‌ترین گزارش‌ها درباره احتمالات تغییر در هیات مدیره پرسپولیس است که قرار است مجمع آن کمتر از 24 ساعت دیگر با حضور اعضای آن برگزار شود.

باشگاه پرسپولیس با قهرمانی طی دو جام اکنون به واسطه فشاری که سازمان خصوصی‌سازی آورده قرار است مجمع خود را در خصوص بحث تغییرات هیات مدیره برگزار کند. اتفاقی که شوک بزرگی به هواداران این تیم وارد کرده و البته وزارت ورزش نیز تا به اینجا در تلاش بوده از آن جلوگیری کند.

با این حال بعد از لغو مجمع قبلی و اعلام تنفس، اکنون قرار است مجمع جدید روز یکشنبه برگزار شود. پرسپولیس بعد از خصوصی‌سازی و برای دریافت مجوز حرفه‌ای به طور کامل زیر نظر وزارت ورزش رفته و طبیعی است که اکنون این وزارت مخالف شدید تغییر حول مجموعه‌ای باشد که بالاترین بیلان موفقیت کیفی را از آن خود کرده است. از سمت مقابل اما خصوصی‌سازی به شدت به دنبال ایجاد تغییرات در بدنه این باشگاه است و نامزدهای خود را نیز معرفی کرده است.

درویش ماندنی شد...

اولین بحث در خصوص تغییرات در پرسپولیس مربوط به بخش مدیریت است؛ جایی که رضا درویش به عنوان مدیرعامل اسبق سایپا که در ابتدای فصل مدیریت سرخ‌ها را عهده‌دار شده به بهترین شکل توانسته از حیث نتیجه گیری و کسب جام و برطرف کردن مشکلات باشگاه، ماموریت خود را در لیگ به سرانجام برساند. در خصوص درویش اما بحث بازنشستگی وی به میان آمده که خیلی زود این مساله رد شد. درویش که در استخدام اداره کل وزارت ورزش و جوانان است، اکنون 28امین سال دوران خدمت خود را پشت سر می‌گذارد و وارد مقطع بازنشستگی نشده است.

با این حال بحث اصلی در خصوص مدیریت ادامه دار درویش در پرسپولیس مربوط به هزینه‌هاست؛ جایی که او باید برای فصل آتی که یکی از سخت‌ترین دوران اقتصادی باشگاه محسوب می‌شود بدهی و هزینه اعظمی را پوشش بدهد. از وام حدودا 2 میلیون دلاری تا بدهی جاری و آتی باشگاه. موضوعی که در پس موفقیت مدیریت او قرار گرفته و شاید هم به واسطه همین موضوع، مدیران خصوصی سازی از موضع خود برای کنار رفتن وی کوتاه بیایند تا او شخصا مسوولیت این دیون را عهده‌دار شود. هیات مدیره جدید پرسپولیس

وزارت مخالف جدایی دو عضو هیات مدیره

اینکه در صورت برگزاری مجمع پرسپولیس، هیات مدیره آن با تغییراتی همراه خواهد شد یک اتفاق قطعی است اما اینکه کدام یک از اعضا کنار بروند به محل چالش بین وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی تبدیل شده است. در حال حاضر محمد شهریاری، حسین خبیری، دلبری و پوراحمدی به عنوان گزینه‌هایی که حداقل دو نفر از آنها باید با صندلی مدیریت خداحافظی کنند، معرفی می‌شوند که این موضوع به اختلاف بین دو بخش تبدیل شده است.

همانطور که گفته شد به طور کلی وزارت ورزش و حمید سجادی در شرایط کنونی که این باشگاه موفق شده قهرمانی لیگ و حذفی را کسب کرده و دریافت مجوز حرفه‌ای نیز به مراحل پایانی و قطعیت رسیده، لزومی به تغییرات در بخش مدیریتی آن نمی‌بیند. با این حال تا این لحظه روی دو نامی که خصوصی سازی برای تغییر از گوشه و کنار زمزمه‌اش را شکل داده نیز مخالفت خود را اعلام کرده است.

نام‌های عجیب برای تغییرات در پرسپولیس

اگر حضور و ادامه همکاری رضا درویش را به عنوان مدیرعامل پرسپولیس را قطعی شده بدانیم، گفته می‌شود شاهد اضافه شدن دو عضو هیات مدیره به جمع سرخ‌ها خواهیم بود. اتفاقی که باید منجر به پایان همکاری دو عضو کنونی باشد. در حال حاضر بحث بین دو زوج (حسین خبیری - محمد شهریاری) یا (محمد دلبری و مجید پوراحمدی) برای پایان همکاری در این تیم است. اما هر کدام از این دو عضو از پرسپولیس کنار برود، شایعه عجیبی برای جانشینی آن به گوش می‌رسد و گفته می‌شود محمد کاظمی و ابوذر مختاری به عنوان اعضای جدید قرار است به مجموعه پرسپولیس اضافه شده و به عنوان اعضای جدید هیات مدیره معرفی شوند.

مختاری در دوره مدیریت حبیب کاشانی در پرسپولیس حضور داشت و اکنون نیز مسوول املاک و مستغلات شهرداری تهران است. درباره محمد کاظمی نیز شاید هواداران پرسپولیس او را در زمان قبول هدایت این تیم بعد از پایان کار برانکو ایوانکوویچ توسط گابریل کالدرون به خاطر داشته باشند. کاظمی به عنوان فرد نزدیک به سرمربی آرژانتینی کار را دورادور در پرسپولیس دنبال می‌کرد. دو عضوی که اکنون نام‌شان به عنوان گزینه احتمالی عضویت در هیات مدیره پرسپولیس شایعه شده، برخلاف چیزی که گفته می‌شد شاید چندان قادر به ایجاد تغییرات بنیادی و در مسیر اهدافی که سازمان خصوصی سازی مدعی آن بود نباشند و تغییر محسوسی را نسبت به نفرات کنونی را شکل نخواهند داد. مساله‌ای که در حال حاضر بحث وزارت ورزش نیز هست و آنها مدعی‌اند مجموعه کنونی توانسته‌اند به خوبی انتظارات را برآورده کرده و مسیر پیشرفت را دنبال کرده‌اند.

با این حال باید منتظر ماند و دید در جلسه مجمع باشگاه پرسپولیس در نهایت چه تصمیمی گرفته خواهد شد و آیا تغییرات در جدل میان وزارت و سازمان خصوصی سازی به کدام سمت خواهد بود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین