|
| کد مطلب: ۱۱۵۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد

استقلال رسماً از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد

باشگاه استقلال رسما از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد.

استقلال رسماً از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ساعاتی پیش به باشگاه استقلال اعلام کرد که اعتراض آن‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا رد شده است و به این ترتیب استقلال رسما از لیگ قهرمانان آسیا فصل اینده کنار گذاشته شد.

این خبر به صورت نامه به باشگاه استقلال ابلاغ شد و قهرمان فصل گذشته لیگ برتر برای دومین سال متوالی از حضور در اسیا محروم شد.

بررسی دلایل حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد، اصلی ترین مشکل این باشگاه که باعث صادر نشدن مجوز حرفه‌ای آنها شد، مالکیت مشترک بوده است.

یکی از اصلی ترین مشکلات استقلال که AFC را مجاب کرد مجوز حرفه‌ای این باشگاه را باطل کند، مالکیت مشترک است. در سال‌های اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا بارها تذکر داده بود که بر اساس قوانین، یک فرد یا یک شرکت و یا یک نهاد نمی‌تواند مالکیت مشترک دو باشگاه را در یک لیگ داشته باشد اما مسئولان ورزش ایران در سالهای گذشته هیچ وقت این ایراد را جدی نگرفتند.

البته که در هفته‌های اخیر وزارت ورزش اداره باشگاه پرسپولیس را به وزارت دارایی و استقلال را به وزارت صمت واگذر کرد اما به نظر می‌رسد این اقدام دیگر دیر انجام شده بود و AFC را متقاعد نکرد تا این مشکل را حل شده قلمداد کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین