|
| کد مطلب: ۱۱۲۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد

شکست تلخ شهداب از سانتوری ژاپن/ معروف و غفور حریف موزرسکی نشدند

تیم والیبال شهداب یزد با شکست مقابل سانتوری ژاپن از رسیدن به فینال قهرمانی باشگاه‌های آسیا بازماند.

 شکست تلخ شهداب از سانتوری ژاپن/ معروف و غفور حریف موزرسکی نشدند
منبع: ايسنا |

تیم والیبال شهداب یزد در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا از ساعت ۱۷ شنبه، ۳۰ اردیبهشت به مصاف سانتوری ژاپن رفت و با نتیجه 3 بر یک  (۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۳۲ بر ۳۴ و ۱۷ بر ۲۵) شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.  

به این ترتیب نماینده ایران یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت در مرحله رده‌بندی به مصاف بازنده دیدار تیم‌های پلیس قطر با جاکارتا اندونزی می‌رود.  

دیمیتری موزرسکی شاخص‌ترین بازیکن تیم سانتوری در این بازی بود. این بازیکن روس سابقه کسب مدال طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۱، طلای المپیک ۲۰۱۲، طلای لیگ جهانی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ و طلای لیگ ملت‌های ۲۰۱۸ را با تیم ملی روسیه در کانامه دارد.  

شهداب و سانتوری سال گذشته هم در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف هم رفتند که سانتوری سه بر یک برنده شد و به فینال رسید. شهداب امسال هم مقابل این تیم شکست خورد.  

ترکیب شهداب: سعید معروف (کاپیتان)، امیر غفور، میثم صالحی، مسعود غلامی، ‌ محمد صادقی، محمد ولی‌زاده و مهدی مرندی

سرمربی: محمدرضا تندروان 

ست اول 

بازی پایاپای آغاز شد و تیم‌ها امتیاز به امتیاز پیش رفتند اما سانتوری به تدریج با استفاده از دفاع و دریافت ضعیف ایران ۱۴ بر ۱۰ پیش افتاد که محمدرضا تندروان درخواست وقت استراحت فنی کرد. در این ست بازیکنان ایران چند بار سرویس خود را خراب کردند. تلاش بازیکنان شهداب در ادامه این ست جواب نداد و ضعف در دفاع روی تور و توپ‌گیری باعث شد تا سانتوری ۲۵ بر ۲۲ برنده شود.  

ست دوم 

تیم‌ها در این ست هم رقابت نزدیکی با هم داشتند. بازیکنان شهداب چند بار موفق به دفاع موزرسکی شدند اما ضعف این تیم در دریافت و دفاع روی تور باعث شد با اینکه دو امتیاز جلو بودند اما دوباره سانتوری پیش بیفتد. در حالی که این ست ۲۳ بر ۲۲ به نفع شهداب بود امیر غفور سرویس خوبی زد که با دریافت مناسبی از سوی سانتوری همراه نبود. توپ بعد از دریافت ناقص توسط لیبروی تیم ژاپن به زمین ایران وارد شد که میثم صالحی آن را تبدیل به امتیاز کرد. موزرسکی سرویس خود را به بیرون زد تا شهداب این ست را ۲۵ بر ۲۳ برنده شود.  

ست سوم

شهداب در شروع ست سوم هم هماهنگی خوبی داشت و موفق شد ۸ بر ۶ از این تیم پیش بیفتد. اما ورود مجدد تیم‌ها به زمین سانتوری بازی را به تساوی ۸ بر ۸ کشاند. در ادامه موزرسکی ستاره سانتوری دو امتیاز پیاپی برای تیم خود گرفت تا ۱۲ بر ۱۰ پیش بیفتد. امیرغفور با سرویس‌های خوب خود دریافت تیم حریف را دچار مشکل کرد و بازی را به تساوی ۱۳ بر ۱۳ کشاند. عملکرد خوب حمله شهداب و دفاع روی تور ضعیف سانتوری باعث شد تا شهداب ۲۲ بر ۲۰ جلو بیفتد اما این اختلاف امتیاز در لحظات حساس بازی جبران شد و بازی ۲۳ بر ۲۳ ادامه پیدا کرد. ماراتن دو تیم در این ست ادامه پیدا کرد تا اینکه سانتوری ۳۴ بر ۳۲ برنده شد.  

ست چهارم

حساسیت مسابقه در این ست بالاتر رفته بود و دو تیم باز هم امتیاز به امتیاز پیش می‌رفتند. مشکل دفاع روی تور و توپ‌گیری شهداب در این ست هم به چشم می‌آمد و سانتوری ۱۹ بر ۱۷ پیش افتاد تا تندروان درخواست وقت استراحت کند. با ورود مجدد تیم‌ها به زمین موزرسکی بیستمین امتیاز تیم خود را هم گرفت تا فاصله امتیاز بیشتر شود. بازیکنان شهداب که انگیزه خود را از دست داده بودند این ست را ۲۵ بر ۱۷ باختند و در نهایت نتیجه را 3 بر یک به تیم ژاپنی واگذار کردند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین