|
| کد مطلب: ۱۱۱۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس خانه یحیی است کجا برود؟

کامبیز دیرباز: مولانا پرسپولیسی بود؛ این هم سندش!/ هیچ‌کس نمی‌تواند دایی را خراب کند

کامبیز دیرباز سوپراستار سینمای ایران درباره شانس قهرمانی و شرایط پرسپولیس در فصل جاری، علی دایی، یحیی گل‌محمدی و مسائل دیگر صحبت کرد.

کامبیز دیرباز: مولانا پرسپولیسی بود؛ این هم سندش!/ هیچ‌کس نمی‌تواند دایی را خراب کند
منبع: خبر ورزشی |

شاید باورتان نشود ولی بعضی از هنرمندان به حدی فوتبالی هستند و فوتبال را خوب تحلیل می‌کنند که خیلی از فوتبالی‌ها هم نمی‌توانند در سطح آن‌ها قرار بگیرند. در بین هنرمندان هوادار متعصب پرسپولیس و استقلال هم زیاد پیدا می‌شود؛ یکی از آن‌ها کامبیز دیرباز بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون است.

دیرباز که به شدت پرسپولیسی است، حتی یک لحظه هم از تیم محبوبش غافل نمی‌شود. این بازیگر پرطرفدار از حالا بی صبرانه منتظر قهرمانی تیم محبوبش است و البته می‌خواهد در هفته پایانی با حضور در ورزشگاه کنار تیم موردعلاقه‌اش باشد و جشن قهرمانی بگیرد. به بهانه نتایج خوب پرسپولیس و صدرنشینی مجدد این تیم در لیگ به سراغ دیرباز رفتیم تا در خصوص شرایط این روزهای تیم محبوبش و البته سایر اتفاقات فوتبالی صحبت کنیم.

گفت‌وگوی فوتبالی ما را با یکی از بازیگران سرشناس سینمای ایران در ادامه می‌خوانید.

شرایط این روزهای پرسپولیس را چطور می‌بینی؟

خب خداراشکر فعلا همه چیز خوب است. بعد از باخت به سپاهان و از دست رفتن صدر جدول بچه‌ها هم قسم شدند تا بتوانند چند نتیجه ضعیف را جبران کنند و دوباره به مسیر قهرمانی برگردند. خوشحالم این اتفاق رخ داد و پرسپولیس حالا مدعی اصلی قهرمانی به حساب می‌آید. در سال جدید تیم فوق العاده کار کرده و همه بازی‌های خودش را با برد پشت سر گذاشته است. این موضوع نشان می‌دهد که کل تیم اتفاقات قبلی را فراموش کردند و متحد شدند تا به امید خدا بتوانند بعد از یکسال دوباره قهرمان شوند.

چقدر به قهرمانی پرسپولیس امیدواری؟

قطعا امیدوارم. مگر می‌شود به این تیم امیدوار نبود. با این حال اصلا نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت. مغرور شدن و دست‌کم گرفتن باعث می‌شود تا همان بلایی که سر سپاهان آمد، سر تیم ما هم بیاید. همانطور که ملوان دوست داشتنی با تمام وجود مقابل سپاهان قرار گرفت و موفق شد این تیم را متوقف کند، بقیه تیم‌ها هم به همین شکل مقابل پرسپولیس بازی خواهند کرد و می‌خواهند هرطور شده تیم ما را متوقف کنند. امیدوارم اتفاقات هفته‌های پایانی به نفع ما رقم بخورد و بتوانیم با کسب ۲ برد قهرمان شویم.

 نکته کلیدی در صدرنشینی مجدد پرسپولیس بردن دربی بود. در این خصوص چه صحبتی داری؟

قطعا همینطور است. برد در دربی باعث شد تا استقلال کمی از کورس جا بماند و ما هم بتوانیم دوباره به صدر برگردیم. هرچند باز هم می‌گویم بازی جانانه ملوان هم خیلی کمک کرد تا صدرنشینی دوباره به پرسپولیس برسد. هرچند ما نباید می‌گذاشتیم کار به اینجا بکشد، چون امتیازات زیادی از استقلال و سپاهان پیش بودیم. به هر حال از این اتفاقات در فوتبال زیاد می‌افتد و طبیعی است.

به نظرت بهترین بازیکن پرسپولیس در این فصل چه کسی است؟

مگر می‌شود از این تیم یک بازیکن را انتخاب کرد. همه بچه‌ها عالی بودند و عملکرد بسیار خوبی داشتند. از علیرضا بیرانوند واقعا نه تنها در فوتبال ایران بلکه در آسیا هم رقیب ندارد گرفته تا سایر بازیکنان در بقیه پست‌ها همگی عالی بودند. اصلا مزیت تیم ما نسبت به رقبا این است که اصلا متکی به یک بازیکن نیست. شما می‌بینید حتی بازیکنان ذخیره که کمتر هم فرصت بازی کردن پیدا می‌کنند هم وقتی به بازی می‌آیند، با چه انرژی بازی می‌کنند و همین موضوع نشان می‌دهد پرسپولیس اصلا به یک بازیکن وابسته نیست. این اتفاق در استقلال وجود ندارد و این تیم خیلی به قایدی وابسته است. اگر روز خوب قایدی نباشد و یا مثل دربی به خوبی مهار شود، استقلال خیلی به مشکل می‌خورد.

کامبیز دیرباز - پرسپولیس

بعد از برد دربی برای رفقای استقلالی کری هم خواندی؟

مگر می‌شود دربی را ببری و کری نخوانی. مزه فوتبال به همین است. البته کمی سعی کردم متعادل کری بخوانم و کری اصلی را بگذارم بعد از قهرمانی در لیگ برای دوستان استقلالی بخوانم.

حتی ممکن است در فینال جام حذفی هم دوباره شاهد دربی باشیم.

بله من خودم فکر می‌کنم بالای ۹۰ درصد در فینال دربی می‌بینیم. خیلی هم بازی سختی خواهد بود و استقلالی‌ها برای انتقام می‌آیند. واقعا نمی‌شود این بازی را پیشبینی کرد ولی این را می‌دانم که داستانش با بازی چند هفته قبل در لیگ کاملا فرق خواهد کرد. در نهایت امیدوارم تیم محبوبم برنده آن بازی هم شود و بتوانیم هر دو جام را در این فصل بگیریم.

چند روز قبل در فضای مجازی فیلمی از صحبت‌های قدیمی شما دیدم که گفته بودید مولانا هم پرسپولیسی بود. واقعا چنین چیزی گفته بودید؟

بله گفتم مولانا هم پرسپولیسی بود. آن حرف برای برنامه چند سال قبل تلویزیون بود که به عنوان میهمان من با چند تن از دوستان بازیگر مثل مهران غفوریان، امیرعلی دانایی و سیاوش خیرابی حضور داشتیم. دقیقا همان بازی بود که پرسپولیس برانکو با نتیجه ۴ بر ۲ استقلال را برد و یک روز فراموش نشدنی بود. بعد از بازی یکی از دوستان برای من شعری از مولانا را فرستاد که در آن ۶ به کار برده شده بود. من هم روی آنتن زنده خواندم و گفتم مولانا هم پرسپولیسی بود.

یادت هست کدام شعر بود؟

بله مگر می‌شود فراموش کنم.

زان موجِ بیرون از جِهَت این شش جِهَت جُنبان شودی

ای مانده زیرِ شش جِهَت هم غم بِخور هم غم مَخور

برای قهرمانی احتمالی تیم محبوبت برنامه‌ای نداری؟

من در حال حاضرمشغول بازی در یک فیلمی هستم که فیلمبرداری آن در بابلسر است. بازی آخر پرسپولیس هم مقابل نساجی در قائمشهر برگزار خواهد شد. من قصد دارم تا آن زمان در بابلسر بمانم و بازی پرسپولیس را هم در ورزشگاه ببینم و به امید خدا بعد از جشن قهرمانی و به همراه جام به تهران بازگردیم. در هر صورت من در مازندران می‌مانم تا جشن قهرمانی بگیریم و با جام به تهران برگردم.

کامبیز دیرباز - پرسپولیس

این روزها صحبت در مورد جدایی یحیی گل محمدی هم شنیده می‌شود و بعضی‌ها معتقدند این آخرین فصل حضور او در پرسپولیس است. نظرت در این مورد چیست؟

یحیی کجا برود. گل محمدی عضوی از خانواده پرسپولیس است و از جنس این باشگاه است. چه کسی بهتر از یحیی برای پرسپولیس. گل محمدی عالی کار کرده و کارنامه درخشانی در پرسپولیس دارد و به نظرم بهتر است بماند. هم یحیی به پرسپولیس و هم پرسپولیس به مربی خوبی مثل گل محمدی نیاز دارند و من هم امیدوارم یحیی در تیم ما بماند.

دوباره بعد از صدرنشینی پرسپولیس در هفته‌های اخیر صحبت‌های مثل تیم حکومتی، وزیر پرسپولیسی و مهندسی لیگ به خصوص از طرف استقلالی‌ها مطرح شد. نظرت در این رابطه چیست؟

همه چیز درون زمین مشخص می‌شود و پرسپولیس هم نشان داده شایستگی این جایگاه و قهرمانی را دارد. من هر صحبت دیگری الان بکنم، حاشیه ایجاد می‌شود و بهتر است خیلی در این خصوص حرفی نزنم. اگر منظورشان به داوری است که اشتباهات برای همه تیم‌هاست و پرسپولیس هم در بسیاری از بازی‌ها از داوری ضرر کرده است. نمی‌شود اشتباهات داوری را به صفر رساند و ما حتی می‌بینیم که وی‌ای‌آر هم دچار اشتباه می‌شود. مثلا در همین بازی رئال و سیتی دیدیم که قبل از گل منچسترسیتی توپ به اوت رفته بود ولی وی‌ای آر هم نتوانست کاری بکند و گل به ثمر رسید.

طی ماه‌های مختلف هجمه‌های زیادی علیه علی دایی به وجود آمد و بعضی‌ها خواستند او را تخریب کنند. در این مورد صحبتی داری؟

علی دایی شناسنامه فوتبال ایران است و شخصیت او برای همه ثابت شده است. دایی همیشه نشان داده که جایگاهی بالاتر از یک قهرمان ورزشی دارد و به همین خاطر است که بین همه محبوب است. هیچکس نمی‌تواند دایی را خراب کند چون جایگاه او در قلب مردم است.

در مورد انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی چه نظری داری؟

به نظرم انتخاب خوبی بود و می‌شود گفت بین گزینه‌های داخلی قلعه‌نویی بهترین انتخاب بود. فقط‌ ای‌کاش قبل از جام جهانی و به جای کیروش او را می‌آوردند تا با قلعه‌نویی به جام جهانی می‌رفتیم. من فکر می‌کنم اتفاقات بهتری رخ می‌داد و شاید آن فاجعه مقابل انگلیس رقم نمی‌خورد.

به نظرت در جام ملت‌های آسیای پیش رو شانسی برای قهرمانی داریم؟

تیم خیلی خوبی داریم ولی انصافا کار بسیار سخت است. ما نمایشی که از ژاپن، کره، استرالیا و عربستان در جام جهانی دیدم، قهرمانی در جام ملت‌ها وحشتناک سخت خواهد بود ولی خب فکر می‌کنم بازی‌های جذابی در پیش باشد و امیدوارم تیم ملی بعد از سال‌ها بتواند قهرمان آسیا شود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین