|
| کد مطلب: ۱۱۰۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد

حمله شدید «میشل پلاتینی» به روسای فیفا و یوفا: آنها برای دنیای سیاست هستند!

میشل پلاتینی در صحبت‌هایی چفرین، رئیس یوفا و اینفانتینو، رئیس فیفا را غاصب خواند.

حمله شدید «میشل پلاتینی» به روسای فیفا و یوفا: آنها برای دنیای سیاست هستند!
منبع: ايسنا |

به گزارش سایت rbc، میشل پلاتینی، رئیس سابق یوفا، به روزنامه ایتالیایی لا استامپا گفته است که تمام سیاست‌های الکساندر چفرین، رئیس فعلی یوفا و جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، تنها کسب درآمد از طریق افزایش تعداد مسابقات است: «حقیقت این است که چفرین و رئیس فیفا موقعیت‌ها و پست‌هایی را که قبلا در اختیار افراد دیگر بود، غصب کرده‌اند. من فوتبال بازی می‌کردم و آنها برای دنیای سیاست هستند. هیچ اصلاحی در برنامه‌های آنها به جز انجام مسابقات بیشتر و کسب درآمد بیشتر وجود ندارد. آنها با این کار هیچ احترامی به مسابقات فوتبال نمی‌گذارند.»

پلاتینی معتقد است که رئیس یوفا باید قوانین بازی جوانمردانه را اجرایی کند ولی به خاطر حضور افرادی چون الخلیفی در پاری‌سن‌ژرمن کارش دشوار است.

اینفانتینو ماه مارس برای دومین بار به عنوان رئیس فیفا و چفرین در ماه آوریل به عنوان رئیس یوفا انتخاب شد. هیچکدام در انتخابات ریاست فیفا و یوفا رقیب نداشتند. اینفانتینو پس از انتخاب مجددش گفت که اتهامات علیه این سازمان را در تلاش برای کسب درآمد بیشتر درک نمی‌کند و از خبرنگاران پرسید که چرا برخی از آنها این قدر شیطانی‌اند.

رئیس فیفا گفت: وقتی فیفا هفت میلیارد دلار درآمد دارد، ۲۱۱ کشور در سراسر جهان این پول را دریافت می‌کنند.

با حضور اینفانتینو در راس فیفا، تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم (برای جام جهانی ۲۰۲۶) افزایش یافته و قرار است جام جهانی باشگاه‌ها نیز به ۳۲ تیم افزایش یابد. همچنین از سال ۲۰۲۶ به جای ۱۶ تیم، ۲۴ تیم در مسابقات یورو حضور خواهند داشت.

پلاتینی به همراه سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا، سال ۲۰۲۲ توسط دادگاه فدرال سوئیس در پرونده فسادی که در سال ۲۰۱۵ رسیدگی به آن آغاز شد، تبرئه شدند.

بلاتر از سال ۱۹۹۸ ریاست فیفا را بر عهده داشت و اینفانتینو جانشین او شد.

پلاتینی نیز از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ رئیس یوفا بود.

ارسال نظر

پربازدیدترین