|
| کد مطلب: ۱۱۰۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد

نبی: آنقدر نفوس بد نزنید!/ بین ما، کاشانی و قلعه‌نویی ارتباط قلبی است

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال توضیحات مفصلی درباره انتخاب سرمربی تیم امید داد.

نبی: آنقدر نفوس بد نزنید!/ بین ما، کاشانی و قلعه‌نویی ارتباط قلبی است
منبع: ورزش3 |

مهدی محمدنبی پس از پایان جلسه با مهدی تاج و حبیب کاشانی رئیس فدراسیون فوتبال درمورد انتخاب سرمربی تیم امید گفت: جلسه بسیار خوبی با حضور تاج و کاشانی و همچنین از طریق اسکایپ با قلعه‌نویی برگزار کردیم. همانطور که من چند روز پیش اعلام کردم شاخصه‌ای که برای تیم ملی امید مدنظر است را دسته‌بندی کردیم. روی همین محور کار را جلو خواهیم برد. جلسات و نشست‌های خیلی خوبی هم با کمیته ملی المپیک داشتیم. ما زمان را می‌دانیم، چون از ۲۲ اردیبهشت ماه تا ۲۷ اردیبهشت ماه زمانی است که ما باید نفرات تیم ملی امید را آپلود کنیم.

وی در ادامه گفت: مسیر اداری و بین‌المللی را دیروز هم با فتاحیان، رئیس بین‌الملل کمیته ملی المپیک هم هماهنگ کردیم. من با مناف هاشمی هم هماهنگ کردم. کارها در حال انجام است و در بحث سرمربی هم با توجه به نقطه نظراتی که در جلسه امروز بود ان‌شالله با توجه به ملاحظاتی که فدراسیون و کمیته ملی المپیک وجود دارد به زودی انتخاب خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه سرمربی تیم ملی امید لیگ برتری است یا خیر، گفت: تعدادی که در آن چارچوب قرار گرفته‌اند هم از لیگ هست و هم خارج از لیگ؛ ما امروز حدود ۳ ساعت جلسه داشتیم. قلعه‌نویی نظراتش را اعلام کرد. اعضای جلسه هم همین کار را کردند. مراحل اداری که طی شود در قابل شاخص‌ها چه در لیگ باشند و چه خارج از لیگ، ما بهترین انتخاب را خواهیم داشت.

نبی ادامه داد: با توجه به اینکه لیگ ما خوشبختانه پویا بود سعی می‌کنیم قطعاً مربی وطنی انتخاب کنیم که در لیگ حضور دارد. گزینه دیگری هم از قبل بوده که خارجی هم بوده اما فعلاً فقط به مربی وطنی رسیده‌ایم که به زودی معرفی خواهیم کرد.

وی درخصوص اینکه آیا بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک اختلافی برای انتخاب سرمربی وجود دارد یا خیر، گفت: خسروی‌وفا و مناف هاشمی به صراحت اعلام کردند که ما قصدمان پشتیبانی از تیم ملی امید است و کامل کمک خواهیم کرد. از نظر فنی اظهارنظر با فدراسیون فوتبال است. قلعه‌نویی تازه انتخاب شده و نظر وی برای ما اولویت دارد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درمورد نحوه همکاری با کاشانی، گفت: کاشانی به عنوان مدیر تیم ملی امید فعالیت می‌کند. وی ارتباط کلامی و هم ارتباط قلبی خوبی با مجموعه دارد. ما در کنار هم هستیم و قطعاً همینطور هم می‌مانیم. مباحثی که مطرح می‌شود هم صحت ندارد. من و کاشانی و قلعه‌نویی و ... در حال کار کردن روی شاخص‌ها هستیم تا بهترین گزینه را انتخاب کنیم. برای هیچکدام از ما فرقی نمی‌کند و فقط به دنبال انتخاب بهترین گزینه هستیم. هم‌افزایی و تعامل خوبی بین دوستان وجود دارد.

نبی درمورد اینکه آیا برنامه‌های تیم امید هم برای رقابت‌های فصل آینده در نظر گرفته شده است، گفت: پس از دیدارهای تیم ملی در فروردین جلسه بسیار خوبی در مجموعه پک داشتیم که قلعه‌نویی، سهیل مهدی، محمدرضا کشوری‌فرد و همکاران سرمربی تیم ملی در آن حضور داشتند. در آن جلسه تقویم لیگ کشور را بررسی کردیم. ضمن اینکه تقویم AFC، لیگ قهرمانان آسیا و تقویم فیفا را هم دیدیم. برای اولین بار تقویم تیم ملی امید را هم دیدیم. با برنامه کار را جلو می‌بریم.

وی افزود: بخشی از همزمانی اردوهای تیم ملی بزرگسالان و امید مشخص است و در آینده مشاهده خواهید کرد برنامه‌ریزی ما به شکلی است که کمترین آسیب به لیگ کشور بخورد اما در کنارش برای هر ۲ تیم بازی‌های خوبی داشته باشیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص مطرح شدن گزینه‌هایی مثل مهدی تارتار و مجتبی حسینی برای سرمربیگری، حمید درخشان برای مدیریت فنی و مارکار آقاجانیان به عنوان گزینه مشاور فنی تیم امید، گفت: این دوستان از گذشته تا حال در فوتبال کشورمان موقعیت بسیار خوبی دارند. با توجه به مسئولیت بنده در چارچوب کارمان را ادامه می‌دهیم و هر زمان نهایی شد، اعلام می‌کنیم.

نبی درخصوص اینکه آیا امکان دارد فدراسیون برای اجرای برنامه‌های تیم امید، الزاماتی برای باشگاه‌ها در نظر بگیرد تا این برنامه‌های تدوین شده ضمانت اجرایی داشته باشد، گفت: در جلسه‌ای که کشوری فرد و مهدی حضور داشتند، یکی از مسائل همین بود. نمی‌توانیم یک نفر را سرمربی تیم امید بگذاریم اما برایش برنامه نداشته باشیم، از برنامه‌های او حمایت نکنیم یا باشگاه‌ها همکاری نکنند. برای این موضوع نیز چارچوبی تعیین کردیم که در زمان مقرر دستورالعمل را به باشگاه‌هایی که در تیم امید بازیکن دارند ابلاغ خواهیم کرد.

وی درمورد زمان سفرش به قطر برای قرعه‌کشی جام ملت‌های ۲۰۲۳ و اینکه آیا مهدی تاج نیز در این سفر او را همراهی خواهد کرد، گفت: فردا عازم قطر می‌شوم تا در ورک‌شاپی که در این کشور برگزار می‌شود، شرکت کنم؛ البته امیر قلعه‌نویی اکنون در دوحه حضور دارد و ما هم برای همان ورک‌شاپ و قرعه‌کشی به او ملحق می‌شویم. اگر جلساتی که تاج دارد، اجازه بدهد در خدمت او نیز هستیم. 

سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: قرعه چندان مهم نیست اما امیدواریم در جام ملت‌های آسیا با یک برنامه‌ریزی خوب و حمایت رسانه‌ها کار را دنبال کنیم. تقویم تیم ملی خیلی فشرده است. باید خرداد در مسابقات کافا شرکت کرده و شهریور نیز دیدارهای دوستانه داریم. در مهر نیز تورنمنتی به میزبانی اردن برگزار می‌شود. بلافاصله در آبان مسابقات مقدماتی جام جهانی را داریم و سپس جام ملت‌ها در ژانویه انجام می‌شود.

نبی درمورد اینکه آیا رایزنی‌های لازم برای پر کردن فیفادی‌ها با گزینه‌های مدنظر انجام شده است، گفت: به هر حال کار ابتدایی برای تنظیم تقویم تیم ملی مذاکره با باشگاه‌ها و کشورهایی است که مدنظر سرمربی تیم ملی هستند. بلافاصله روی مکاتبات رسمی می‌رود و در نهایت باید تاییدیه را از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بگیریم. این مسیر در حال طی شدن است.

وی درمورد اینکه اگر تیم ملی ایران با یکی از تیم‌های عراق و اردن در جام ملت‌ها هم‌گروه شود با توجه به اینکه این کشورها قرار است در تورنمنت اردن همراه با تیم کارلوس کی‌روش یعنی قطر و ایران شرکت کنند، آیا احتمال دارد اعزام شاگردان قلعه‌نویی به این تورنمنت لغو شود، گفت: این تورنمنت در تقویم فیفا ثبت شده و طبیعی است در این حالت باید به این مسابقات برویم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه در این حالت احتمال دارد ایران پیش از جام ملت‌ها در این تورنمنت به مصاف یکی از حریفانش در قهرمانی آسیا برود، گفت: نفوس بد نزنید! (باخنده) 

نبی درمورد سفر مهدی خراطی و حمید مطهری به قرقیزستان برای بررسی شرایط تورنمنت کافا، گفت: آن‌ها به قرقیزستان رفتند تا زمین تمرین، مسابقه، هتل و موضوعات دیگر را بررسی کنند و به بنده و قلعه‌نویی گزارش بدهند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین