|
| کد مطلب: ۱۰۹۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد

پدیده ۱۵ ساله باشگاه بارسلونا که به جوان ترین بازیکن تیمش تبدیل شد

لامین یامال (Lamine Yamal) بازیکن نوجوان تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا از فرصت غیرمنتظره ای که برایش پیش آمده بود، برای تاریخ سازی نهایت استفاده را برد.

پدیده ۱۵ ساله باشگاه بارسلونا که به جوان ترین بازیکن تیمش تبدیل شد
منبع: روزیاتو |

 ستاره ۱۵ ساله لاماسیا به محض ورودش به زمین در پیروزی ۴ بر صفر خانگی برابر رئال بتیس مورد تشویق تماشاگران وفادار نیوکمپ قرار گرفت. لامین یامال از روی نیکمت بلند شد و به زمین آمد تا به جوان ترین بازیکنی تبدیل شود که در قرن بیست و یکم برای بارسلونا وارد زمین می شود، در حالی که ژاوی در گوش او گفت که هیچ فشاری روی او نخواهد بود. اما یامال می خواست در اولین بازی خود برای تیم اول بارسلونا نبوغ خود را به رخ بکشد و روی سیلوا دروازه بان رئال بتیس را وادار به واکنش کرد، وقتی بعد از اشتباه یکی از مدافعان تیم مقابل، به سمت توپ هجوم برد و با به رخ کشیدن سرعت قابل توجه خود، ضربه ای به سمت دروازه حریف زد که توسط دروازه بان مهار شد.

او حتی می توانست یک پاس گل عالی نیز در این مسابه بدهد، اگر هم تیمی اش موفق به گل کردن فرصتی می شد که یامال در اختیارش قرار داده بود. صحبت های ژاوی پس از پایان مسابقه، انعکاس دهنده چیزی بود که طرفداران بارسلونا در نیوکمپ شاهدش بودند: «به او گفتم هر کاری دوست دارد بکند و او هم همین کار را کرد».

با ۱۵ سال سن، تصور کنید که ستاره آینده بارسلونا می توانست در اولین دقایق حضورش در میدان برای تیم اصلی بارسلونا گلزنی کند اما دروازه بان رئال بتیس با سیوی زیبا مانع این تاریخ سازی شد. ژاوی در ادامه صحبت هایش در مورد لامین یامال گفت: «او با اعتماد به نفس بازی کرد و نشان داد که چه بازیکنی است. او ترس ندارد و مملو از استعداد است. بعضی از پاس هایش در انتهای زمین  واقعاً خوب بود».

ارسال نظر

پربازدیدترین