|
| کد مطلب: ۱۰۷۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد

حسن روشن: سعی می‌کنم دربی را نبینم! / بازی مساوی ندارد

ستاره سابق فوتبال ایران و استقلال به انتقاد از کی‌روش و اعضای قبلی هیات مدیره استقلال پرداخت.

حسن روشن: سعی می‌کنم دربی را نبینم! / بازی مساوی ندارد
منبع: ورزش سه |

شب گذشته بازی یادبوبی در ورزشگاه مرحوم قایقران برای این پیشکسوت فقید فوتبال ایران برگزار شد که با حضور گسترده پیشکسوتان همراه بود.

حسن روشن، اسطوره باشگاه استقلال و از پیشکسوتان این باشگاه هم در این مراسم حاضر بود و گفتگویی با ما داشت که در ادامه به صورت خلاصه می خوانید؛

* تحلیل از دربی پیش رو؟

- بازی ها را نگاه نمی کنم و سعی می کنم این بازی را هم نبینم اما با وضعی که دارند هر دو تیم، شرایط یک جور خاص است و بازی های آخر را بردند و وضع روحی خوبی دارند و با دربی های دیگر فرق می کند چون هر دو تیم برای برد می آیند به خاطر این که برنده 70-80 درصد قهرمان لیگ است. اگر بازی مساوی شود شانس سپاهان بیشتر می شود و به این چیزها باید اهمیت داد. حساسیت بازی جوری است که اگر هرتیمی از موقعیت خود بهتر استفاده کند، برنده می شود.

* دلیل ندیدن بازی ها؟

- چون وضعیت آنها جوری است که باید خیلی حرف زد برای درست شدنشان و الان وقتش نیست چون موقعیت خوبی دارند. نه اینکه کامل نکاه نکنم. این بازی را هم ببینم ارنج ثابتی دارند من هم تماشا می کنم اما مثلا وقتی یامگایی که در خط حمله خیلی زحمت می کشد را می گذارند دفاع راست، این بازی از نظر مایی که بازیکن بودیم دیدن ندارد. چون او برود عقب، قایدی هم ضعیف می شود. امیدوارم به خاطر مردم هم که شده ترکیب دست نخورد و تیم برنده لیاقت داشته باشد.

* پیش بینی؟

- بازی مساوی ندارد. هر دو تیم شانس یکسانی برای برد دارند.

 

* بهترین دربی که حضور داشتید؟

- یک بازی کردیم که دقیقه 88 گل زدم برایم خیلی شیرین بود چون در همان بازی هم از مدیرعامل پرسپولیس پیشنهادی خیلی سنگین داشتم که به این تیم بروم( پانصدهزارتومان و یک خانه). در آن زمان این چیزها اصلا مد نبود و موقعیتی که الان دارم و احترام بین مردم دارم، باعث شده پشیمان نشوم از این موضوع.

* دلیل ناراحتی هواداران از نقدهای شما؟

- تیمی که انتقاد نشود، تیم نیست. من انتقاد نمی کنم جای کسی بیایم. هرکسی بیاید باید خوب کار کند. از بازیکن گرفته تا مدیرعامل و مربی. در این شرایط اگر وضعیتی شود که باید صحبت کنم، صحبت می کنم. وقتی تماشاگر می گوید بد صحبت می کنم، می فهمم که انتقاد درست بوده. هرکسی برای گرفتن جای بقیه انتقاد نمی کند. من مشکلی ببینم می گویم که حل شود.

* تغییرات هیات مدیره؟

- این هیات مدیره ای که داشتیم در حد بودن در هیات مدیره استقلال نیستند. باید به درد این تشکیلات بخورند. کسانی که وجود کارهای بزرگ دارند باید در هیات مدیره باشند. نه بازیکنانی که مردم دوست دارند. کار این عزیزان در هیات مدیره نیست. کارشان چیز دیگر است. جای فنی. پرویز مظلومی و مومنی کاری برای تیم نمی توانند بکنند در هیات مدیره از نظر مالی و کارهای مهم. هیات مدیره فقط باید به فکر تیم و جمع کردن باشگاه و مسائل مالی باشد که این ها از دست این عزیزان برنمی آید. از دست من هم برنمی آمد. انتخاب ها باید درست باشد و هیات مدیره ای از بزرگان باشند که از نظر شغلی تیغ دار باشند و موانع جلوی تیم را از پیش رو بردارند. از نظر مالی و کارهایی که باید تامین شود تیم. در غیر این صورت برادر خانم و پسر خواهر و فامیل را بگذاریم، آش و کاسه همان است.

* انتخاب قلعه نویی برای تیم ملی؟

- بسیار انتخاب خوبی بود. همین قلعه نویی در زمانی که استقلال بود منتقدش بودم چون استقلال بود اما الان ما خودمان از نفراتی بودیم که گفتیم باید سرمربی ایرانی باشد و قطع شود این روند خارجی ای که به درد نمی خورد. خارجی ای خوب است که بیاید عملش خوب باشد و چهار نفر را هم مثل اوفارل و مهاجرانی برای آینده بسازد. کی‌روش در ده سال چه کرد؟ جیبش را پر کرد و دو نفر را هم نساخت برای آینده. هر مربی ایرانی ای انتخاب می شد موافق بودم و الان هم تجربه قلعه نویی خوب است.

* کی‌روش هم نسل ساخت!

- اصلا از این حرف ها نزنید با کسی. چه کار کردند؟ جام جهانی رفت؟ مگر مهاجرانی زمانی که یک تیم از آسیا می رفت، تیم را نبرد جام جهانی. نسل سازی کرد کی‌روش؟ ما با ایرانی ها سه جام جهانی رفتیم. زمان مهاجرانی سهمیه یکی بود که المپیک رفتیم و پنجم شدیم. کی‌روش یک مرحله رفت بالا؟ ده سال فدراسیون برتر بودیم یک بار اول و دوم نشدیم. الان رفته تیم پیر است. کدام پشتوانه را ایجاد کرده؟ الان امیر بنده خدا آمده تیم پیر است باید فرصت دهند افکارش را پیاده کند. اصلا از این حرف ها که نسل سازی کردند نزن.

ارسال نظر

پربازدیدترین