|
| کد مطلب: ۱۰۷۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد

سرخاب:

استقلال واقعی تیمِ ساپینتو است نه تیمِ مجیدی!

پیشکسوت استقلال گفت: بی شک هر کس فوتبال چشم نواز تیم ساپینتو را ببیند می فهمد که این تیم نسبت به استقلال قهرمان پارسال جذاب تر، تماشاگرپسند تر و استقلالی تر فوتبال بازی می کند.

استقلال واقعی تیمِ ساپینتو است نه تیمِ مجیدی!
منبع: روزنامه خبر ورزشی |

عباس سرخاب، مهاجم اسبق استقلال که سابقه گلزنی در دربی را هم در کارنامه اش دارد درباره دیدار پیش روی استقلال مقابل پرسپولیس و تفاوت های تیم ساپینتو با فرهاد مجیدی همچنین تعداد بلیت فروشی برای دربی پیش رو اظهاراتی را مطرح کرد.

استقلال این فصل با استقلال قهرمان فصل پیش چه تفاوتی دارد؟

استقلال پارسال و امسال تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارند. استقلال امسال چشم نواز بازی می کند، برنامه اش مشخص است و تاکتیک دارد. ساپینتو کار خیلی خوبی انجام داده که توانسته فرهنگ استقلال را دوباره به این تیم برگرداند. ما با تماشای فوتبال استقلال به یاد تیم دهه ۶۰ و ۷۰ می افتیم. فوتبال تهاجمی، جذاب و تماشاگرپسند که مردم از آن لذت می برند. ساپینتو استقلال را دوباره به همان دوران قبل برگردانده است.

تفاوت فنی این تیم با استقلال فرهاد مجیدی در چیست؟

سبک فوتبال استقلال در فصل گذشته به شدت محتاط و دست به عصا بود. روش کاملا دفاعی با این تفکر که ما فقط نباید ببازیم. البته این هم یک سبک فوتبالی در دنیاست که خیلی ها از آن پیروی می کنند اما در استقلال که همیشه مدعی قهرمانی بوده و مردم انتظار تماشای فوتبال زیبا از آن دارند نمی‌توان چنین فوتبالی را ارائه کرد و انتظار داشت همه از آن لذت ببرند.

به نظر شما تماشاگر استقلال از تیم امروز محبوبش راضی است؟

صددرصد! وقتی تماشاگر دو ساعت وقت می گذارد، به استادیوم می رود یا در خانه پای تلویزیون می نشیند با دیدن این فوتبال شاداب می شود. انرژی می گیرد و در نتیجه از دیدن تیم محبوبش لذت می برد.

ساپینتو چه تاثیری در عملکرد بازیکنان تیمش داشته که برخی از آنها مثل رضاوند یا مهری تقریبا متحول شده اند؟

ساپینتو هنرمندانه تیمش را تا اینجا رهبری کرده است. گاهی اوقات برخی بازیکنان به هر دلیلی کیفیت فنی شان افت کرده اما مربی می تواند آنها را به اوج برساند. این دو نفر – مهری و رضاوند - و یا مهدی قائدی که وقتی به استقلال برگشت فوق العاده ضعیف شده بود از همین دسته هستند. این هنر سرمربی تیم است که چطور در تمرینات بازیکنان را به این سطح از آمادگی می رساند.

با این تفاسیر دربی را چطور پیش بینی میکنید؟

این مسابقه یک دیدار تاریخی و سنتی پایتخت است. فارغ از همه مسائل تاکتیکی، یک جنگ تمام عیار است. به ویژه امروز که هر دو تیم می دانند در چه شرایط حساسی در کورس با سپاهان قرار گرفته اند. اما فکر میکنم اگر استقلال با همین تفکرات در دربی حضور پیدا کند حتماً برنده می شود.

ویژگی برتری استقلال را در چه می دانید که این را می‌گویید؟

فاز تهاجمی استقلال به فاز دفاعی پرسپولیس می‌چربد. به طور کلی نوع حرکات بازیکنان استقلال طوری است که بازیکنانش غیر قابل کنترل هستند. گاهی تیم ها روی یک یا دو بازیکن حریف تمرکز می‌کنند اما حسن تیم ساپینتو این است که تیم روبروی نمی تواند تشخیص بدهد چه کسی دارد می آید! همه به سمت دروازه هجوم می برند!

برنده دربی کدام تیم است؟

قطعاً من می‌گویم که استقلال است چون استقلالی ام ولی خارج از مسائل تعصبی باید گفت با توجه به اینکه بعد از دربی تنها سه بازی تا آخر فصل باقی می ماند این مسابقه واقعاً ۶ امتیازی است. چون برنده سه امتیاز می‌گیرد و حریفش را سه امتیاز عقب می اندازد. بنابراین اگر استقلال این دربی را ببرد خیز بلندی به سمت قهرمانی برمی‌دارد.

به نظر شما ۱۵ هزار قطعه بلیط برای این دربی کافی است؟

نمیدانم چرا یک مرتبه در این شرایط به فکر ترمیم استادیوم آزادی افتاده‌اند! اگر این اتفاق از خرداد ماه که مسابقات تعطیل بود استارت می‌خورد چه می شد؟ این سیاست غلطی است که وسط فصل این کار انجام شود. دربی با ۱۵ هزار نفر آن هم دربی با این حساسیت هیچ ارزشی ندارد. این بازی لااقل باید با حضور ۵۰ هزار نفر برگزار شود. حضور هر چه بیشتر تماشاگران در استادیوم برای جذابیت فوتبال قاره آسیا هم مهم است. فقط میتوانم بگویم متأسفم که چنین تصمیمی گرفته شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین