|
| کد مطلب: ۱۰۷۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد

رحمان رضایی: دربی کم گل می‌شود اما پرسپولیس می‌برد

مدافع اسبق پرسپولیس و تیم ملی گفت: دربی غیر قابل پیش‌بینی است و واقعاً کسی نمی‌تواند گلزنان و اتفاقات آن را پیش‌بینی کند.

رحمان رضایی: دربی کم گل می‌شود اما پرسپولیس می‌برد
منبع: روزنامه ایران ورزشی |

رحمان رضایی مدافع اسبق پرسپولیس و تیم ملی در رابطه با دربی ۱۰۰ صحبت‌های جالبی را انجام می‌دهد.رضایی در صحبتش تأکید می‌کند که دربی برگشت پایتخت در بد مقطع زمانی برگزار می‌شود و نیروی زیادی را از دو تیم سرخابی در جنگ قهرمانی خواهد گرفت.

در ابتدا می‌خواستیم بدانیم چرا حضورتان در کادر فنی تیم ملی بسیار کوتاه مدت بود؟!

فعلا نمی‌خواهم در این خصوص حرف بزنم و حتماً در زمانی مناسب در این خصوص حرف خواهم زد.

در رابطه با دربی ۱۰۰ پایتخت چه صحبتی دارید؟

پرسپولیس در شرایط خوبی قرار دارد. این تیم در بازی‌‎های قبلی اش با بردهایی پر گل از سد حریفان گذشته. از سوی دیگر استقلال هم مانند پرسپولیس با شرایط خوبی وارد دربی شد. این مسائل موجب می‌شود دو تیم با شرایط مساوی پا به مسابقه بگذارند از این‌رو دربی رقابت تنگاتنگ و تعیین کننده‌ای خواهد بود که پیروزی در آن راه را برای قهرمانی آنها هموارتر خواهد ساخت.

در هر حال در صدر جدول شرایط سپاهان تثبیت شده است!

بله فعلاً شرایط سپاهان در صدر خیلی خوب است و تکلیف قهرمانی‌اش به نتایج خودش بستگی دارد اما برای پرسپولیس و استقلال جدول یک طرف و دربی در سمت دیگر قرار دارد بنابراین اصلاً نمی‌توان دربی را به شرایط جدول ارتباط داد.

خودتان هم سابقه بازی در دربی دارید؟

بله زمانی که در پرسپولیس بودم یک دربی را تجربه کردم دربی که با نتیجه صفر صفر به پایان رسید. واقعا خودم هم حساسیت بازی دربی را درک و حس کردم که چه تفاوت‌هایی با بقیه بازی ها دارد و روی بازیکن به لحاظ نتیجه‌گیری فشار مضاعفی وجود دارد.برای هواداران آن نود دقیقه دربی تعیین کننده است. در حال حاضر هم شرایطی کاملاً واضح بر دربی حاکم است چون نود دقیقه دربی صددرصد در تعیین سهمیه و حتی قهرمانی جدا از حساسیت‌های دربی تعیین کننده و تأثیرگذار است. به طور کلی روحیه بازیکنان در دربی به گونه دیگری است.

با وجود عناصر تهاجمی دو تیم فکر نمی‌کنید بازی پرگل شود؟

قابل پیش‌بینی نیست اما به نظرم دربی پرگلی را شاهد نخواهیم بود خصوصاً در نیمه اول که احتیاط حرف اول و آخر را خواهد زد و در نیمه دوم هم حساسیت‌ها به اوج خود خواهد رسید و هیچ تیمی بی‌محابا حمله نخواهد کرد. به همین دلیل فکر نمی‌کنم یک یا نهایتاً دو گل بیشتر داشته باشد.

زمان دربی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم در بدزمانی برگزار می‌شود. شاید مثلاً بهتر بود در اوایل نیم فصل دوم برگزار می‌شد. برگزاری دربی در هفته‌های آخر موجب خواهد شد سپاهان از تعقیب دو مدعی دیگر و فشار وارد شده بر سرخابی‌ها سود ببرد چون همه می‌دانند دربی به لحاظ استرس و نتیجه و مسائل روانی چه فشاری را بر دو تیم وارد ساخته و به نوعی آنها را مستهلک و خسته می‌سازد. ضمن اینکه همین فشار ممکن است موجب مصدومیت و محرومیت هم شود چه بسا که در پرسپولیس نیز ده بازیکن سه اخطاره هستند که به‌دلیل درگیرانه بودن بازی ممکن است چند بازیکن بازی‌های پایانی تیم شان را از دست بدهند.

نقش کادر فنی چقدر در تعیین نتیجه دربی تأثیرگذار است؟

نقش کادر فنی که خیلی مهم و تأثیرگذار است و هیچ کسی هم نمی‌تواند منکر آن شود. فصل قبل در دربی برگشت در حالی که شرایط پرسپولیس در دربی بهتر از رقیب بود اتفاقاتی رخ داد که شرایط حریف را بهتر ساخت.از این‌رو با تجربه دربی فصل قبل حتماً سرمربی پرسپولیس مسائل دربی ۱۰۰ را بهتر مدیریت خواهد کرد تا اوضاعی مانند دربی فصل قبل تکرار نشود که در آن مقطع به نوعی شاید یکی از دلایل از دست رفتن قهرمانی فصل قبل بود.

گولسیانی و نقش او در دربی ۱۰۰ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مهم‌ترین موضوع در خصوص این مدافع بلندقامت فاکتور اعتماد به نفس است که این بازیکن را تبدیل به چهره‌ای شاخص ساخته که خیلی خوب همه پنالتی‌هایش را در پرسپولیس تبدیل به گل کرده و به نوعی خودش را به کادر فنی تحمیل کرده است.

او می‌تواند مثل دربی رفت چهره شاخص و نقش ناجی را برای تیمش ایفا کند؟

دربی غیر قابل پیش‌بینی است و واقعاً کسی نمی‌تواند گلزنان و اتفاقات آن را پیش‌بینی کند چه بسا که کسی فکر نمی‌کرد گولسیانی در دربی قبلی دبل کند اما او این کار مهم را انجام داد. این بار هم کسی نمی‌تواند گلزن دربی را پیش‌بینی کند اما آنچه مشخص است اینکه گولسیانی روحیه و شرایط خیلی خوبی دارد و انگیزه و توانش بالاست.

شانس قهرمانی بیشتر را برای چه تیمی از بین سه تیم مدعی قائل هستید؟

شرایط جدول به گونه‌ای است که هر اتفاقی ممکن است رخ دهد اما با توجه به شرایط فعلی و بازی‌های باقی مانده فعلاً شانس سپاهان بیشتر است هرچند به‌دلیل پتانسیلی که من در پرسپولیس می‌بینم، معتقدم پرسپولیس هم شانس قهرمانی لیگ را دارد.

اما نظرتان که بیشتر دربی کم گل بود؟

بله اما در همین دربی کم گل هم معتقدم پرسپولیس با یک یا دو گل اختلاف می‌تواند از سد رقیب سنتی اش بگذرد .پرسپولیس یک امتیاز از تیم‌های دوم و اول کمتر دارد به همین دلیل به نظرم این مسأله موجب خواهد شد بازیکنان با احساس مسئولیت بیشتری برای برد در دربی بجنگند و در نهایت به آن هم برسند.

ارسال نظر

پربازدیدترین