|
| کد مطلب: ۱۰۶۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد

طعنه سنگین پیشکسوت پرسپولیس به خرید یحیی

پیروزی در هفته ماقبل دربی بسیار حائز اهمیت است و این پیروزی در کرمان نصیب شاگردان یحیی گل محمدی شد.

طعنه سنگین پیشکسوت پرسپولیس به خرید یحیی
در آستانه دیدار با استقلال (تیمی‌که این هفته ۶ گل به هوادار زد)، پرسپولیس با بحران عجیبی مواجه شده بود و آن هم مسئله ده بازیکن اخطاری (سه‌کارته) بود که اگر در بازی با مس کرمان کارت زرد دیگری می‌گرفتند از همراهی سرخپوشان در دربی سرنوشت‌ساز پایتخت محروم می‌شدند.
 
علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، وحدت حنانوف، میلاد سرلک، سینا اسدبیگی، وحید امیری، مهدی ترابی ،محمد عمری و البته سروش رفیعی بازیکنانی بودند که در خطر محرومیت از دربی به سر می‌بردند.
 
شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند یحیی گل محمدی در دیدار با مس کرمان ریسک زیادی نکرده و به تعدادی از این بازیکنان تأثیرگذار استراحت بدهد ولی منهای محمد عمری مصدوم و وحدت هنانوف، سرمربی پرسپولیس از ۸ بازیکن در خطر محرومیت خودش استفاده کرد و نتیجه اش را هم گرفت. مرتضی کرمانی مقدم ستاره پیشین پرسپولیس در این رابطه به خبرورزشی گفت: به نظر من شجاعت یحیی گل محمدی در کرمان قابل تحسین بود. من این طرف و آن طرف خوانده بودم که ممکن است یحیی در کرمان به تعدادی از بچه‌های درخطر محرومیت به خاطر بازی با استقلال استراحت بدهد اما او این کار را نکرد.
وی ادامه داد: یحیی گل محمدی به درستی ۳ امتیاز سرنوشت ساز بازی با مس کرمان را فدای دربی نکرد و اتفاقا بسیار هم سود برد. پرسپولیس هم بازی نفسگیر در کرمان را از مس این شهر برد و هم توانست صحیح و سلامت و بدون بازیکن محروم به تهران باز گردد. به نظر من نصف فوتبال به شهامت و نترسیدن است. اگر یحیی می‌خواست در کرمان به فکر دربی باشد و به چند بازیکن کلیدی خود از ترس محرومیت در دربی استراحت بدهد شاید بازی با مس را از دست می‌داد. بنابراین با پختگی کامل یک تصمیم منطقی گرفت و موفق شد با ۳ امتیاز و دست پُر از کرمان به تهران بازگشته و مهیای دربی شود.
 
پیشکسوت پرسپولیس ضمن انتقاد از عملکرد لئاندرو پریرا در دیدار با مس کرمان، یادآور شد: من اصلا نمی‌دانم این مهاجم برزیلی است یا نه؟ در شرایط تک به تک توپ را به بیرون زد و یک گل خالی را هم نزد تا پرسپولیس با تعداد گل‌های بیشتر زمین را ترک کند. من فکر می‌کنم اگر به جای این برزیلی، مهدی عبدی در زمین بود هر دو موقعیت را تبدیل به گل می‌کرد. همین طور باید از بازی عیسی آل کثیر هم تعریف کنم که دقیقه ۸۳ به زمین آمد، یک پنالتی گرفت و تیر دروازه مس را هم لرزاند تا ثابت کند مهاجمان ایرانی پرسپولیس به مراتب بهتر از مهاجمان خارجی این تیم هستند.
 
وی همچنین از گئورگی گولسیانی نیز تعریف کرد و افزود: جا دارد از عملکرد مدافع گرجستانی پرسپولیس تعریف کنم. او روحیه بالایی دارد و در زمین همه را رو به جلو می‌فرستد و تشویق می‌کند. با توجه به اینکه سال‌هاست در ایران بازی می‌کند، با روحیات ما ایرانی‌ها کاملا آشناست و به نظرم یکی از سه خرید عالی پرسپولیس در فصل جاری بوده است.
 
حساب او به اعتقاد من از دو مهاجم خارجی پرسپولیس جداست. مرتضی کرمانی مقدم نقش دربی را در تعیین قهرمان لیگ بسیار مهم ارزیابی کرده و در پایان گفت: من پیش تر هم گفته بودم که این دربی می‌تواند حتی قهرمان لیگ برتر را مشخص کند. الان بیشتر به این نتیجه رسیده ام و پرسپولیس اگر بتواند در هفته بیست و هفتم استقلال را شکست دهد، قهرمان لیگ خواهد شد.
 
 

ارسال نظر

پربازدیدترین