|
| کد مطلب: ۱۰۵۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد

وزیر ورزش هم با علی فتح‌الله‌زاده می‌رود؟

با توجه به اتفاقات اخیر رخ داده در باشگاه استقلال ممکن است علاوه بر علی فتح‌الله‌زاده، وزیر ورزش و جوانان نیز رفتنی شود.

وزیر ورزش هم با علی فتح‌الله‌زاده می‌رود؟
منبع: تسنیم |

 با وجود گذشت چند روز از مناظره جنجالی حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی و علی‌ فتح‌الله‌‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال و واکنش‌های مختلف به این موضوع، وزارت ورزش و جوانان همچنان به سکوت خود ادامه می‌دهد؛ گویی که اصلاً اتفاقی رخ نداده است.

یکی از مسائل مورد بحث در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر، چِک مربوط به باشگاه استقلال بود. فتح‌الله‌زاده در این باره گفته است: در سال 1390 پولی از دو سه نفر از دوستانم قرض گرفتم و چک بازیکنان را به آنها دادم. 10 سال این پول را ندادند و پیش از اینکه مدیرعامل شوم نزد آجورلو رفتم و به او گفتم پول این افراد را بدهند. یک روز در دوران مدیریت آجورلو یکی از این افراد به باشگاه استقلال می‌رود و خواهان پولش می‌شود اما یکی از مسئولان باشگاه به او می‌گوید پول گم شده است. این موضوع باعث عصبانیت این فرد می‌شود و او چک را برگشت می‌زند. با این اتفاق حساب من و امیدوار رضایی عضو سابق هیئت مدیره بسته شد.

وی ادامه داد: موضوع را با مسئول مالی باشگاه مطرح کردم و گفت اگر کار به شکایت بکشد حداقل 9 ماه طول می‌کشد، حساب باشگاه بسته می‌شود و برای یک میلیارد و 100 میلیون تومان، دادگاه 12 میلیارد تومان حکم علیه باشگاه می‌دهد. تصمیم گرفتیم با آنها صلح کنیم هر چند به آنها تهمت زده و گفته بودند چک دزدی است. این موضوع البته در زمان آجورلو در هیئت مدیره مطرح و مصوب شده بود که این پول را بدهند.

مدیرعامل استقلال عنوان کرد: ما در جلسه هیئت مدیره مصوب کردیم که به جای 12 میلیارد تومان، 6 میلیارد به این افراد بدهیم. با آنها حرف زدم و در نهایت پذیرفتند که 5 میلیارد بگیرند. این پول نه در حساب من آمده و نه من گرفته‌ام. هر کسی می‌گوید پول را برداشته‌ام سند رو کند.

این اظهارات با واکنش رئیس سازمان خصوصی‌سازی مواجه شد و قربان‌زاده با اشاره به سندی که مربوط به 12 آذر سال 1392 بود، گفت: این همان چک‌هایی است که شما می‌گویید. در این سند آمده که این یک میلیارد دریافت شده است. اگر این حرف من اشتباه بود از سمت خودم استعفا می‌کنم. این چک‌ها باید «پانچ»، سوراخ و بایگانی می‌شد. هیئت مدیره باید از مسئول مالی سؤال می‌کرد که آیا قبلاً پولی پرداخت شده یا خیر؛ اگر این کار صورت می‌گرفت مشکلات امروز پیش نمی‌آمد.

قربان‌زاده خطاب به مدیرعامل استقلال گفت: باید 5 میلیارد را برگردانید و حرف‌تان را اثبات کنید. فتح‌الله‌زاده در واکنش به این حرف گفت: شما 20 میلیاردی که طلب دارم را به من بدهید تا من هم 5 میلیارد را برگردانم.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: آقای فتح‌‌الله‌زاده! شما با یک چک دو بار پول گرفتید و این موضوع ثابت می‌شود. مدیرعامل استقلال با رد این موضوع تأکید کرد: اگر شما ثابت کنی من همین امروز باشگاه را رها می‌کنم و می‌روم.

با این صحبت‌ها قرار بود فردای روز مناظره یعنی سه‌شنبه 15 فروردین از بین قربان‌زاده و فتح‌الله‌زاده یک نفر برود. این اتفاق اما رخ نداد تا اینکه سازمان خصوصی‌سازی روز چهارشنبه گذشته بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد علی فتح‌الله‌زاده باید تا امروز (شنبه) 5 میلیارد را بازگرداند. فارغ از اینکه چنین اتفاقی رخ دهد یا خیر، جّوی که اکنون در مورد فتح‌الله‌زاده به هیچ عنوان مناسب نیست و علاوه بر هواداران؛ بازیکنان و سرمربی استقلال نیز انتقادات شدیدی علیه او مطرح کرده‌اند.

اکنون چند فرضیه مطرح است؛ اینکه فتح‌الله‌زاده پول را پس بدهد و برود؛ پول را پس ندهد و بماند؛ پول را پس ندهد و برود یا اینکه پول را پس بدهد و بماند. هر کدام از این اتفاقات رخ دهد تفاوتی در اصل ماجرا یعنی همان سکوت و انفعال وزارت ورزش ندارد و این حجم از بی‌توجهی وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی باشگاه استقلال اگر نگوییم بی‌سابقه؛ حتماً کم‌سابقه است.

استقلال و پرسپولیس زیرمجموعه وزارت ورزش هستند و طبیعی است که این نهاد باید در قبال اتفاقات رخ داده در این دو باشگاه پاسخگو باشد. وزیر ورزش و جوانان در این مدت چند بار صحبت کرده که آن هم به تلاش برای بازگشت استقلال به آسیا و همچنین استعفای فتح‌الله‌زاده - که مربوط به پیش از مناظره با قربان‌زاده بود- برمی‌گردد.

اگر حرف سازمان خصوصی‌سازی درست باشد و استقلال مدرکی برای رد ادعای قربان‌زاده ارائه نکند، مشخص می‌‌شود که تخلفی بزرگ رخ داده است و این موضوع ورود و دخالت وزارت ورزش را می‌طلبد. سکوت و انفعال وزارت ورزش چه معنایی دارد آن هم در حالی که رئیس سازمان خصوصی‌سازی پرده از تخلفات مدیری برداشته که منصوب وزارت ورزش و جوانان است.

هر چند فرضیه‌های زیادی وجود دارد اما با این شرایط احتمال اینکه علی فتح‌الله‌زاده جای خود را به فردی دیگر بدهد بسیار زیاد است چرا که او در بین هیئت مدیره استقلال نیز مخالفانی دارد. در عین حال احتمال دارد سرنوشت او در انتظار وزیر ورزش و جوانان نیز باشد؛ یعنی همزمان با فتح‌الله‌زاده؛ حمید سجادی هم بعد از حدود 19 ماه حضور در وزارت ورزش و جوانان، جای خود را به فردی دیگر دهد.

ارسال نظر

پربازدیدترین