|
| کد مطلب: ۱۰۵۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد

حسن روشن:

خدا پدرشان را بیامرزد که استقلال را محروم کردند!

پیشکسوت استقلال گفت: تمام مدیران می‌گفتند ما از صبح تا شب مجانی کار می‌کنیم و حقوق هم نمی‌گیریم. چه اشکالی داشت از اول هر پولی به باشگاه آمده و خرج شده را یادداشت می‌کردند.

خدا پدرشان را بیامرزد که استقلال را محروم کردند!
منبع: همشهری |

پرداخت نشدن مطالبات آندرا استراماچونی دردسر بزرگی برای باشگاه استقلال به وجود آورده و قهرمان فصل گذشته لیگ برتر را در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار داده است. استقلال سال گذشته هم موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای نشد و حالا برای دومین سال متوالی نمی‌تواند در آسیا به میدان برود. اتفاقی که حواشی زیادی را برای آبی‌های پایخت به وجود آورده است. در کنار این موضوع ابهامات مالی باشگاه استقلال هم به تازگی باعث ایجاد جنجال‌های زیادی شده و ممکن است کار بعضی از مدیران سابق و فعلی استقلال به دادگاه کشیده شود.

حسن روشن در گفت و گویی درباره حواشی اخیر استقلال صحبت کرد:

استقلال از آسیا حذف شد؛ به نظر شما چه عواملی باعث شدند تا این فاجعه رخ دهد؟

خب اینکه چیز جدیدی نیست. پارسال هم از آسیا حذف شدند. دقیقا پارسال سر چنین چیزی حذف شدند و این‌ها گوششان بدهکار نبود و شوخی می‌گرفتند. الآن هم خدا را شکر دخالت‌های شده و و اینکه حذف شدند اتفاق خوبی است. من یک مصاحبه‌ای داشتم و گفتم اگر این‌ها شفاف صحبت می‌کردند و می‌گفتند پول‌ها را چیکار کردند و به چه کسانی دادند، خود مردم کمک می‌کردند تا مشکلات حل شود. وقتی معلوم نیست پول‌ها را چیکار کردند و شفاف‌سازی نمی‌کنند بهتر است استقلال اینطوری بماند تا وضعیتش مشخص شود.

جدا از حذف استقلال الآن بحث در مورد مسائل مالی این باشگاه هم زیاد است. مثلا ۵ میلیاردی که می‌گویند اقای فتح‌الله‌زاده باید برگرداند.

همه مسائل مالی است که به این روز افتاده است. تمام مدیران می‌گفتند ما از صبح تا شب مجانی کار می‌کنیم و حقوق هم نمی‌گیریم. چه اشکالی داشت از اول هر پولی به باشگاه آمده و خرج شده را یادداشت می‌کردند. کار سختی است؟ این‌ها پنهان‌کاری کردند و قراردادها را طوری نوشتند که ۲-۳ برابر شود. قراردادی که ۳ میلیارد بوده به ۲۰ میلیارد رسیده. خب حتما در آن شراکت می‌کردند و هر کسی سهمی داشته است. بازیکن هیچوقت تمام مبلغی که در قرارداد نوشته شده را نگرفته است.

اتفاقی که زمان آقای آجورلو افتاد و ابتدای فصل قراردادها چند برابر شد.

آجورلو هم باید شفاف‌سازی می‌کرد ولی هیچکدام یک دفترچه هم نگذاشتند که مشخص باشد. مگر می‌شود تشکیلات به این بزرگی قرارداد ببندد و هزینه کند ولی ثبت نشود.

نظر شما الآن باید چیکار کرد تا این اتفاقات تکرار نشود؟‌

الآن باید قضیه را سفت بگیرند و اینکه از آسیا اوت شدیم را فراموش کنند. خیلی هم ممنون که ما را حذف کردند و از آن‌ها تشکر می‌کنیم. چون ما پول نداریم سفر هم برویم.

یکی دیگر از اتفاقاتی که خیلی از هواداران نسبت به آن انتقاد داشتند مناظره علی فتح‌الله‌زاده با حسین قربان‌زاده بود که در یک بخش آن مدیرعامل استقلال نتوانست به سوال او جواب دهد. به نظر شما این اتفاق بد نبود؟

نه اینطور نیست. خب رشته او به قول خودش روزنامه‌نگاری است و می‌تواند حالا جواب هم ندهد اما اینکه شفاف‌سازی نشده بد است. الآن مسی می‌خواهد به عربستان برود پیشنهاد و مبلغ دستمزدش مشخص است و همه فهمیدند که قرار است از رونالدو بیشتر بگیرد. بازیکنان ما از مسی بزرگ‌تر هستند که قراردادشان پنهان باشد؟ این یعنی پشت پرده یک سری افراد از این قراردادها سود می‌کنند. الآن پس فردا مشکل استقلال در آسیا حل هم شود باز لنگ پول بازیکنان است.

خب وقتی پول ندارید بیخود بازیکن می‌خرید. وقتی آکادمی کار نکند و برای آن خرج نکنند همین است. الآن چند بازیکن از آکادمی استقلال مثل امید نورافکن و یعقوب کریمی آمده و در تیم‌های دیگر ستاره شده‌اند. هر چقدر خرج آکادمی شود دست است ولی آنجا می‌گویند خودتان پول در بیاورید و خرج کنید. این سمت به بازیکن می‌گویند پول نداریم و بدهکار هستند. بعد مدیرعامل می‌رود استراماچونی را می‌آورد و انقدر پولش را نمی‌دهد تا جریمه چند برابر شود. باز خوب است یک مردی پیدا شد یقه این‌ها را بگیرد.

خود ساپینتو هم خیلی شاکی است.

او هم پولش را نگرفته و مثل ویلموتس و استراماچونی به او یاد می‌دهند دو ماه حقوق نگرفتی فسخ کن. استراماچونی اوایل فصل نتیجه نگرفت ولی صبر کرد وقتی نتیجه گرفت فوری گفت حقوق نگرفته‌ام. چرا روز اول نگفت؟ وقتی نتیجه گرفت و مردم را امیدوار کرد رفت. پاسپورتش هم در جیبش بود. مگر می‌شود؟ من هم در خارج بازی کرده‌ام. کسی که در تیم خارجی بازی می‌کند باید پاسپورت او را تحویل بگیرند. اگر کار این‌ها درست بود پاسپورت را در باشگاه نگه می‌داشتند. ما وقتی پول نداریم بازیکن جوان و مربی ایرانی بیاوریم. هر وقت پولدار شدیم خارجی بیاوریم.

خدا پدرشان را بیامرزد که ما را محروم کردند. ما ۳۰-۴۰ میلیون هوادار داریم و این‌ها اگر راست می‌گفتند مردم خودشان برای طلب استراماچونی پول جمع می‌کردند. الآن وقتی پولش را یکی دیگر می‌گیرد و پورسانتش به جیب فرد دیگری می‌رود چرا بدهند؟ اصلا هیات مدیره چرا باید تصمیم بگیرد کدام مربی بیاید؟ کمیته فنی باید تصمیم بگیرد و کمیته مالی و حقوقی قرارداد ببندد. پرویز مظلومی چیکاره بوده که باید جواب بدهد؟ من خدا را شکر می‌کنم که حذف شدیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین